2009. február 11., szerda

Krokodil kitömve


Néhány nappal ezelőtt egy kedves olvasóm küldte el nekem ennek a fenevadnak a receptjét, majd a húgomtól is megkaptam. Nem is annyira a recept, mint a kreativitás nyűgözött le, nem semmi, miket tudnak kitalálni egyes emberkék. Nagyon jó fázisfotókat is kaptam a levéllel, így azokat nem készítettem, itt találhatók. Egyébként egy orosz blogról valók a képek.
Tejfölös kelttészta a megadott recept, agyon egyszerűen elkészíthető, de egy egyszerű pizzatészta is megfelelő. Sőt édes kelttésztával is működik, a tiroli rétest is új köntösbe lehet öltöztetni.

Sós változat hozzávalói:
  • 2,5 dl langyos tej

  • 10 dkg tejföl

  • 2 ek. olaj

  • 1,5 tk. só

  • 1 tk. cukor

  • 50 dkg liszt

  • 2,5 dkg élesztő

Nekem kívánt még egy kicsi tejet, de nyílván lisztenként változhat. Nem túl lágy, rugalmas kelttésztát készítettem, majd hagytam kelni. Míg kelt elkészítettem a tölteléket.
Töltelék:
  • 30 dkg darálthús

  • 1 szép póréhagyma

  • 1 g fokhagyma

  • só, bors

  • kakukkfű

  • petrezselyemzöld

  • kaliforniai paprika

  • 1 tk. pirosarany

  • reszeltsajt

  • 4-5 ek. sűrű besamel mártás

A hagymából, darálthúsból, fűszerekkel élkészítem a ragut. Egy másik edényben a besamelhez 2 dkg vajat olvasztok, egy csapott evőkanál liszttel megszórom, majd miután felhabzik annyi tejjel forralom be, amitől jó sűrű mártást kapok. Belereszelem a sajtot, majd a megpirult húshoz keverem. Nem kell, hogy tocsogjon a mártásban, de egy kevéstől finom szaftos lesz a töltelék, ráadásul egybe is tartja, nem fog szétesni. Az apróra vágott kaliforniai paprikát és petrezselyemzöldet csak ezután keverem hozzá.
Formázás után hagytam még 15-20 percet pihenni a tepsin, majd 180 fokos sütőben sütöttem 20-25 percig.
Természetesen más töltelékkel, akár gombával, sült zöldségekkel, stb... is készítehető, csak a képzelet szabhat határt.

44 megjegyzés:

szazala írta...

Szóhoz sem jutok!:)

Cukroskata írta...

Nem harap? :-)

Chef Viki írta...

Limara, gyönyörű! Szuper a tölteléke is!!!

Andi vetette fel az ötletet (ő is megsütötte), hogy mi lenne, ha rendeznénk aztán egy krokodil-szépségversenyt :-DD

Névtelen írta...

Csoda klassz lett Limara! (Láttam sokak mások is megkapták innen-onnan linket.)
Gratulálok!

Zizu

Marcsi írta...

Hűűűűűűűűűűűűűűű, de jóóóóóóóóó!!!

Borostyán Henriett írta...

Szia Ez szuper nem semmi milyen tehetséges vagy.

Palócprovence írta...

Te jó Ég! :)))

irikova írta...

Gratulálok! Fantasztikus! Ügyes vagy!

SZINTIA írta...

Szebb, mint az email-ben!:)
Nagyon ügyes vagy!

Limara írta...

Köszönöm szépen, nagyon kedvesek vagytok!:))

Zizu! Neked külön köszönöm , hogy megosztottad velem! :))
Már nem harap:))
Szépségverseny? Jó ötlet! Vagy nyitnunk kellene egy krokodilfarmot! :))

Bozzay Cecilia írta...

Limara!
Azt hiszem, mindenki jóbban jár, hogy te is otthon látod el a családodat. A pékséged olyan, hogy ebéd után végignézegettem a képeket, és itt csurog a nyálam... Mama! Éhen halok!!!! A szemeim jojóznak a krokodilodra:-)

Névtelen írta...

Szia Limara!
Már régóta olvaslak, nagyon tetszenek a receptjeid. Most azért írok, mert egy picit én is büszkélkedni szeretnék a krokodilommal. Nálam a töltelék: spenót, rajta krumplipüré és darálthúsos ragu volt.

Névtelen írta...

Szia Cila! Köszönöm szépen! :))

Eszter! Máris nézem, mondom én,hogy kellene egy farmot csinálnunk!:))

duende írta...

Ez szó szerint ÁLLATI JÓ!!!!!!!!! :)

nelly írta...

Egyszerűen hihetetlen, hogy mit ki nem találtok! Gyönyörű lett ez a kis állatka! Nem sajnáltátok levágni??? Brühühüüüü!!!!!DDDD

Kata írta...

Limara!
Ez valami csodálatos!Nem találok szavakat,teljesen lenyűgöztél,mint mindig!

Brigitta írta...

Limara,rettentően ügyes vagy,ez igazi műalkotás,gratulálok!

Vali írta...

Anyám borogass, hogy mire nem vagy képes!!!!!!!!!!!:)

Zita írta...

Ez fantasztikus! Egyáltalán hogyan találtál arra az orosz honlapra? Mi is megkerestük és a férjem nagy örömére voltak rajta saláták, gyorsan gyűjtöttünk recepteket. Ő valamikor kint tanult aztán 20 évig volt "kenyere" az orosz, hát innen ered, hogy szereti és ismeri is az orosz salátákat, ráadásul jól is tudja elkészíteni. Majd beszámolok az eredményről. Visszatérve a riegelre talán a tk. lisztekkel az is baj, hogy nehéz őket jól megsütni, hisz minden benne marad a lisztben így "nehezebb" is a tészta szerkezete. Ráadásul másnapra morzsálódik és nehéz lenyelni is bár bizonyára egészséges.

Julika írta...

Ismét remekeltél Limara, mint mindig ! Szuper ügyes vagy, nem is találo krá én sem szavakat! De meddig lehet ezt még fokozni ? Még mindig tudsz nekünk újat mutatni. A tölteléke is fincsi lehet.

Piszke írta...

Mint az edddigiek, de talán ez a legjobban lenyűgöző... A fázisfotók alapján belevágok én is, ha odajutok, de ilyen szépet...

DebiGabi írta...

Nem találok szavakat... Nagyon-nagyon ügyes vagy!!!!

Névtelen írta...

Köszönöm, nagyon kedvesek vagytok! :))

libi írta...

Szia!
Nagyon szuper lett. Én még most vívódom, hogy a holnapi farsangra megsüssem-e. De Balázs miatt ugye kizárólag üresen lehetne. Akkor viszont a közepére kéne talán fektetnem egy csík tésztát, hogy ne legyen lapos?

Névtelen írta...

Húst megeszi, nem? Tegyél bele csirkemell darabokat, de jó a tészta is a közepébe:))

Gabye írta...

Szia Limara,

Tudtam, hogy Te meg tudod csinálni;-)Gratulálok!

Gabye

Névtelen írta...

Hogy ez milyen ötletes, Limara! Nagyon szép munka, csak hápogok... :-| Elmentem a receptet, s ha eljutok erre a szintre....lesz nemulass! =)))

Hadd köszönjem meg itt is, amit értem tettél a graham zsemle kutatómunkában. Visszajárok hozzád!

Névtelen írta...

Limara szaladok szólok az asztalosnak gyártson nekem sok falábat, ha a kroki leharapná! Nagyon klassz!

Palócprovence írta...

Egy kis kiváncsiskodás, :)

http://palocprovence.blogspot.com/2009/02/mi-lennek-ha.html

Limara írta...

Gabye! Köszönöm! De jó téged látni!:))
Csokiparány! Aki ilyen szép zsemléket süt, annak nem gond ez a fenevad!:))
Esőanuka! Kivégeztük, már nem harap! :))

Ancsika írta...

Teljesen elvarázsolódtam!!!!
Rá is kattantam; remélem még a héten lesz idöm megpróbálni! Csatlakozni szeretnék a farmhoz! :))

Ügyes vagy; gratulálok!

Limara írta...

Kíváncsian várom az új lakót! :))

Dóri írta...

Szia!
Most nézem, hogy hozzád is eljuttot a krokodilos levél. :) Én is megsütöttem a napokban, kicsit kedvesebb krokira sikerült, nem olyan igazi fogas vérengzősre. Én tettem egy szem borsot szemébe, hogy legye tekintete. :D A tölteléked nagyon szuper. Én csak azt raktam bele, ami a képen is volt, hagyma, felvágott, sajt és egy kis kukoricát még. Jó volt úgy is, de legközelebb kipróbálom a te tölteléked, az jobban tetszik. Körbenézek még egy kicsit, egyre éhesebb leszek. :)

Age írta...

2009-03-12 21:02 csütörtök
a blogomba találsz egy ufót, Dániában élő Indonéz virtuális ismerősömé a recept, de te mivel ilyen nagy sütő vagy, lehet 1x kedved támad ufókat is készíteni. Ha igen, linkelj nekem egy értesítést :) puszi

Limara írta...

Köszönöm! Nagyon szívesen megnézném!:))

Pixie Pie írta...

Hát ez micsoda csoda! Én ilyet még nem is láttam. Azért bárki receptje is, ezt művészet ilyen szinten megcsinálni. Gratulálok!

Limara írta...

egy orosz oldalról származik, szerintem is nagyon ötletes :))

Névtelen írta...

ehhez hozzájárultál?

http://lakoma.gportal.hu/gindex.php?pg=24145509&nid=4912273

gondolom a te megfogalmazásod volt...

Limara írta...

Hát nem :(( Ismerem, aki beküldte...Köszönöm, hogy szóltál!

zsike írta...

Szia kedves Limara!
Januárban találtam rá a blogodra, az óta már kipróbáltam két fajta kenyeret, bagettet, és most éppen sülnek az óriás kiflik. Nagyon finomak ezek a receptek, és nagyon gusztusosak a képen. Gratulálok. Ezt a krokodilt is ki akarom majd próbálni márciusban a kis unokám születésnapjára. Örülnék, ha ki is lehetne nyomtatni a recepteket, vagy csak én nem vagyok elég figyelmes, és nem vettem észre, hogy nyomtatható? Üdv: Zsike

Limara írta...

Kedves Zsike! Köszönöm szépen! Nem, egyelőre tényleg csak úgy tudod kinyomtatni, ha kijelölöd és átmásolod a recepteket.

yokkoa írta...

Kedves Limara!

Sajtimádó anyósomnak szeretném ezt a krokit elkészíteni. Tudnál valamilyen sajtos tölteléket ajánlani, vagy megálmodni? Azért nem akarok egy fél kiló trappistát belecsomagolni... Neked biztos van jobb, ízletesebb ötleted! Tudnál segíteni?
Drága sajtok is mehetnek, csak illjen össze az ízük. Ebben a témában nem vagyok valami kreatív...
Előre is köszi!

Limara írta...

Hűha! Én egy besamel alapú sajtmártást készítenék, legalább 4-5 féle sajtból...

labrisz írta...

Kedves Limara!

Megcsináltam a krokit, isteni lett (picit sok lett a kakukkfű), annak ellenére, hogy én egy konyhai kétbalkéz vagyok, plusz főzni sem szeretek (júúúúj:). Most viszont jönnek haza rokonok Németországból és meglepném őket egy másmilyen krokival. Szeretnék bele tenni csirkemell kockákat, kukoricát, sajtot, sonka kockákat. Adnál tippeket hogy mit tegyek még bele, főleg fűszereket, mert abban nagyon nem vagyok jó. Nagyon köszönöm! Zsuzsi