2009. április 10., péntek

Foszlós kalács

Kisült az első húsvéti kalácsom, igaz ez nem nekünk, hanem ajándékba készült. A hokkaido mellett ez a másik kedvenc, régebben csak ezt sütöttem. Ez is tejszínnel készül.
Hozzávalók:
  • 2,5 dl habtejszín
  • 1 egész tojás
  • 1 tojásfehérje
  • csipet só
  • 3 ek. cukor
  • 50 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tojás sárgája
  • 1 egész tojás a lekenéshez
Dagasztógépbe teszem a hozzávalókat a tojássárgája kivételével és hagyom, hogy a gép szép hólyagos tésztát készítsen. Kelesztőtálban duplájára kelesztem, majd lisztezett felületre borítom. Kétharmad részéből kb. 40 cm hosszú rudat sodrok, amit félbehajtok és megcsavarok. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem, a közepébe egy nyújtófával mélyedést készítek. A tojássárgáját kevés tejjel elkeverem és a mélyedést kikenem vele. A maradék tésztából három vékony hurkát sodrok, megfonom és a mélyedésbe teszem.


Hagyom duplájára kelni, lekenem az egészet a tojással, majd 180 fokra előmelegített sütőben sütöm kb. 30 percig. Ha szükséges félidőben letakarom a tetejét, hogy ne égjen meg.

127 megjegyzés:

DebiGabi írta...

Nagyon jól néz ki!! Én holnap készülök sütögetni valami hasonlót. Ma takarítónapom van:(

Palócprovence írta...

Gyönyörű! :))

Belly írta...

Fantasztikus!!!!
Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok.

zazálea írta...

Ma fél délután a blogodat olvasgattam, foszlós kalács receptet kerestem. Biztos voltam benne, hogy van.Rengeteg finom dolgot találtam és íme- itt a recept is. Még meleg, érzem... :o)

Ariaden írta...

Limara, köszönöm a múlkori kuglófreceptet! most megsütném, egy kérdésem van, gépben is dagaszthatom? :))))) (Ariaden voltam)

Limara írta...

Köszönöm szépen! :))

Csilla! Persze, nyugodtan, én is szoktam ott is! :))

Gesztenye receptjei írta...

Kedves Limara!

Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok sok szeretettel!
gesztenye

Nikkancs04 írta...

Szia Limara!

Szeretnék Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kivánni Neked és a Családodnak!

Nikkancs

trinity írta...

Kedves Limara!
Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!!

Névtelen írta...

Szia Marcsi!
Ma kalacsvadaszaton voltam a NET-en, es ime! Te pontot tettel az I-re! Nagyon koszi! Gyonyoru a kalacsod es mindened mint mindig.En pont most sutom a 2. adagot.Te a formazasban is muvesz vagy! hihi Az enyemnek az alja kisse ellagyult a teszta es szetterult. Az illata meg:Hmmmm! A "foproba", no AAAZT naggyon varja mar a ferjem, nem birja ki hogy holnapig varjon a kalacs.Az ilyen finomsagokat itt nalam suttyomban kell kesziteni, mert maskent szarnyra kel hamar.
Kellemes Husveti unnepeket kivanok az egesz csaladnak!Koszi megegyszer!es gratula!
ILDIKO

Scofield írta...

lehet hogy buta a kérdés, vagy nekem nem tűnik fel, de mi lesz a tojás sárgájával? azzal csak a tetejét kened?

Névtelen írta...

Szia Scofield!
Ha Limaram nem haragszik meg erte igy utobb, valaszolok En Neked.Idezem:A tojássárgáját kevés tejjel elkeverem és a mélyedést kikenem vele. ""A receptben talalhato meg amit Limara beirt.
Szia! ILDIKO

Timi írta...

Kedves Limara!Megsütöttem életem első kalácsát,és Isteni lett.Küllemre a fonat nem sikerült olyan szépre mint a tiéd,de az íze...hmmm.
Köszönöm szépen,hogy megosztod másokkal is a receptjeidet.Igazi sikerélményem volt!

Tunde írta...

Szia Limara Tünde vagyok, már annyi recit "loptam" tőled és mind nagyon finom. Pita, kenyér, zsemle, kifli, szinte mindent.
Ma ezt is kipróbálom. 90 napos diétámban ch nap van és fonott kalácsot kért a fiam vanília öntettel. Ma ezt sütöm meg.Csak én módosítom kicsit mert kakaót is teszek bele.
Köszönöm a sok fantasztikus receptet neked. További sok-sok ragyogó ötletet neked!!!!!

Tünde írta...

Limara nagyon finom lett a kalács. Kakaós volt a fonatom egyik rúdja. Nagyon klassz lett és tényleg isteni finom. Mégegyszer köszönöm neked.

Limara írta...

Tünde! Nagyon örülök, és én köszönöm Neked a visszajelzést! :))

Névtelen írta...

Szia Limara!
Megsütöttem (ezt is), nem rossz, nem rossz. De hogyhogy nincs benne semmiféle zsiradék? Nem lenne kicsit puhább töle?
Zsuci

Boboce írta...

Szia Limara!

Már régóta szemezgetek a receptjeiddel, ez az első, amit kipróbáltam. Mondhatom, fantasztikus lett, köszönöm!

Névtelen írta...

Szia Limara!

Most bukkantam az oldaladra és nagyon-nagyon tetszik! :) Már ki is választottam jó pár receptet, amit ki szeretnék próbálni a napokban, az első a foszlós kalácsod lesz. A kérdésem az lenne, hogy szárított vagy sima élesztőt jobb hozzá használni? Ha sima élesztő is jó, azt gépben is használhatom vagy csak akkor ha magam dagasztom? Előre is köszönöm a választ!

Limara írta...

Szia!
Én mindig friss élesztőt használok, ha nagy ritkán még sem, akkor azt külön írni is szoktam. A friss élesztőt csak belemorzsolod a liszt tetejére, nem kell vele mást csinálni és indíthatod is a dagasztást! Sok sikert kívánok! Limara

Sleepe írta...

Kedves Limara!

Néhány hete elkészítettem otthon a sajtos hajtoványt. A sikeren felbuzdulva tegnap eldöntöttem, hogy a fonott kaláccsal is megpróbálkozok. Nekem sajnos nincs dagasztógépem így kézzel fogok dagasztani, szerintem az menni fog, vagy legalábbis remélem. Viszont azt nem tudom, hogy ehhez a recepthez fel kell-e futtatni az élesztőt??? Nem írod ugyan , de azért biztos ami biztos alapon megkérdezem....
Szeretnék finom foszlós kalácsot készíteni.UI:tejszín helyett megfelel a tej és egy kis vaj, vagy margarin???

SzKriszti írta...

Megsütöttem. Valamiért nem állt össze teljesen a tészta a kenyérsütő gép dagasztó programjának a végére, de néhány perc kézzel dagasztás után már tökéletes volt...
A végeredmény mennyei lett, máskor is megsütöm!

Limara írta...

Nagyon örülök! Kevés tejet nyugodtan tehetsz hozzá, ha nem akar összeállni. Lehet, hogy sűrűbb volt a tejszín, vagy kisebb a tojás...

Rita írta...

Kedves Limara!
Azt szeretném megkérdezni, hogy esetleg ezt is lehet a hűtőbe rakni éjszakára és reggel kisütni, mint a croissannál, vagy ez nem alkalmas arra? A "kis" családnak gondoltam frissen reggelire, biztos örülnének neki.
Köszi: Rita

Limara írta...

Szia Rita!
A saját lábán biztosan nem állna meg, túlkelne. Talán fém dobozformában kelesztve ki lehetne próbálni. :)

zsozsister írta...

Kedves Limara! Kisfiaim tejérzékenyek. Próbáltad már esetleg szója vagy zabtejszínből készíteni ezt az isteninek tűnő kalácsot? Vagy valaki? Kíváncsi lennék mielőtt nekivágok. Köszi

Limara írta...

Szia! Sajnos nem próbáltam, nincs benne tapasztalatom. Nem is tudtam, hogy létezik szója vagy zab tejszín . Üdv

Névtelen írta...

Szia! Eddig csak olvasgattam az oldaladat és nyeltem nagyokat:-)) Most megsütöttem a kalácsot, de nekem nem maradtak meg a fonatok, igaz én nem egymásra raktam, hanem két kalácsot készítettem, és egymás mellett sütöttem a tepsiben. Lehet, hogy ez volt a baj:-( Szerinted miért nem maradt fonatos a kalácsom? Köszi: Klaudia

Limara írta...

Szia Klaudia! Így látatlanban nehéz mit mondanom. Ha szétrepedtek, akkor valószínűleg keletlen volt a kalács, ha ellaposodtak, akkor túlkelt :(

Rozali Collection írta...

Szia!

Ezt is megsütöttem, igaz, házi zsíros tejjel a tejszín helyett, de a végeredmény így is valami fantasztikus lett! A kisfiam rajong a péksüteményeidért! Köszönet a szuper receptekért!!! :)

Limara írta...

Nagyon örülök! :)) Kisfiadat szeretettel üdvözlöm! :))

Névtelen írta...

Szia Limara!
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen tejszín kell ebbe?Főző vagy olyan felverhetős??
Előre is köszönöm.Helga

Limara írta...

A felverhetős, a habtejszín:))

Sziltó írta...

Szia, gép nélkül durva lesz összeállítani a tésztát? :) Köszönöm a választ!!

Limara írta...

Nem, már akkor is sütöttem, mikor nem volt gépem:))

boribon írta...

Uristen, én épp főzőtejszínnel dagasztom. így esélytelen, hogy legyen belőle valami?segítség!!!

Limara írta...

Nem hiszem hogy ezért rossz lesz :)

Csygab írta...

holnap elkészül nálam is majd beszámolok:))

Nóra írta...

Az én kalácsom tegnap este 11kor lett kész, szerintem a házban azt hitték, hogy pékség működik, olyan illatok terjedtek a lépcsőházban is. 6os fonással csináltam, házi tej és házi tejszín keverékével. Nagyon finom lett, elsőre is remekül sikerült.
Köszönöm!

Limara írta...

dkg! Várom a beszámolót! :)
Nóra! örülök nagyon! :)
Az enyém is most kel:))

Katica írta...

Kedves Limara!
Most szeretném megsütni a kalácsodat, de nekem nincs gépem és kézzel készíteném. Ilyenkor nem kell felfuttatni az élesztőt? Ha igen, akkor miben?

Limara írta...

De, érdemes! Egy kevés langyos tejben egy tk. cukorral, kb. 10 percig futtasd fel az élesztőt mielőtt dagasztani kezded! :)

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Hulala tejszínnel is lehet készíteni?

Limara írta...

Őszintén szólva fogalmam sincs hogy viselkedik a hulala. Talán érdemes megpróbálni, de a cukrot csökkenteném a kalácsban.

karamella írta...

Kedves Limara!
Ez életem első kalácsa! Azt tudtam hogy kalácsot szeretnék sütni, de nem volt hozzá receptem. Viszont azt is tudtam, hogy itt megbízható, biztos kalácsreceptet találok majd!
És nagyon jól sikerült!!
Köszönöm a receptet!

Karamella

Limara írta...

Szia Karamella! Nagyon örülök! Köszönöm szépen! :))

Csygab írta...

Kedves Limara! Itt is köszönöm a receptet az eredményt nálam megtalálod:-)

Csygab írta...

Kedves Limara!

Köszönöm, nagyon finom lett az eredmény nálam:)

Névtelen írta...

Valami eszméletlen jó ez a kalács, többet nem veszek a pékségben ezt sem. nagyon jó, még egy napot sem birt ki, úgy elfogyott.
köszönöm a receptet.

Névtelen írta...

valami miatt, nem irta ki a nevem.

Névtelen, alias jdudar

KreaZsu írta...

Szia Limara,
egy-két dolgot már megsütöttem az oldaladról, ezeket utólag is köszönöm.
Szeretném most ezt a kalácsot is kipróbálni, de tejszínnel még nem dagasztottam soha. Milyen tejszínt vegyek? És ha kézzel dagasztok, akkor az folyékony állapotában öntsem a tésztához?
Előre is köszönöm a választ.
KreaZsu - aki kezdő a dagasztásban.

Limara írta...

Szia Zsu! Habtejszín a tejszín, javítottam is:) Igen, folyékony állapotában kell hozzátenni, tej helyett. Sok sikert!

Tamás írta...

Mégegyszer nekiálltam. Már egyszer megcsináltam, nagyon finom volt, de fonhatatlanul lágy. Hiába liszteztem utána. Most megint megcsináltam Tótkomlósi lisztből. Megint borzasztó lágy volt. A gyanúm az, hogy a növényi tejszín lágyítja el. Sajnos rendessel nem tudom csinálni, mert laktózérzékeny vagyok. Szóval legközelebb kevesebb tejszín megy bele. Egyébként az íze mennyei. :))

Limara írta...

Az bizony lehet, hogy a növényi tejszín lágyítja. vagy kevesebb kellene bele,vagy fele lehet víz esetleg, akkor talán egy kevés vajat tennék bele.

Limara írta...

És formában sütném, hogy megtartsa az oldalát.

somrea írta...

Végre vaj nélkül süthettem isteni kalácsot :)

Kreatív konyha írta...

Kedves Limara! Köszönöm szépen a receptet, megsütöttem, nagyon jól sikerült. A blogomon közzé is tettem, bár messze nem volt olyan szép, mint a Tiéd! Gratulálok a weboldaladhoz!

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Lehet egy kicsit hülyeséget kérdezek, de sajnos ezt nem tudom pontosan elképzelni:
"Kétharmad részéből kb. 40 cm hosszú rudat sodrok, amit félbehajtok és megcsavarok.
... közepébe egy nyújtófával mélyedést készítek."

Tehát:
Amit félbehajtva megcsavartam, az jóval hosszabb a nyújtófánál, akkor hogyan? Vagy úgy kell elképzelni, hogy a hosszú fonatból ovális karikát készítek, vagy ne legyen teljesen lyukas a belseje?

Azt hiszem egy kicsit belementem a részletekbe.
Lehet csak a nyújtófa zavart meg!? Fáradt vagyok. :)
Segítségedet köszönöm, "életet mentesz"! :D

Limara írta...

Nem, nem kell ovális formát készíteni. Megformázod a rudat, a két végét összefogod, azaz félbehajtod és megtekered. Leteszed a tepsire és a közepét lenyomod, egy mélyedést készítesz, amivel akarsz, lehet az a kezed is, csak a nyújtófa kézzelfoghatóbb volt. Ez azért kell, hogy a kisebb fonat bele tudjon ülni az alsó tésztába, mert ha csak simán rátennénk, akkor az kelés közben lecsúszna róla.Így viszont a mélyedésben meg tud ülni.

Eszter írta...

Kedves Limara!
Először is én is szeretném megköszönni hogy ilyen sok klassz receptet és hasznos tanácsot teszel fel, egyszerűen mennyeiek a pékáruk amiket sütöttem :-)

Ezzel a recepttel kapcsolatban viszont lenne egy kérdésem.
Nekem nem egyértelmű hogy melyik fázishoz mennyi tojást kell használni.
Tudnád pontosítani hogy mi kerül a tésztába? (Jól értem hogy 1 egész tojás és egy tojásfehérje?)
Illetve a végén egész tojással kened le?
Előre is köszönöm a segítséged!
Eszter

Limara írta...

Kedves Eszter! Igen, jól érted. 1 egész + egy fehérje a tésztába, egy sárgája elkeverve tejjel a mélyedéshez és egy egész a lekenéshez. Javítom a receptben is.

Manócsek írta...

Kedves Limara,
Először is gratulálni szeretnék az oldaladhoz és megköszönni, hogy ennyi finomságot megosztasz velünk!
A hétvégén megsütöttem életem első fonott kalácsát, sajnos a kalácsom sűrű lett, másnapra pedig egész száraz. A dagasztás első 5 percében a kenyérsütőgépem nagy csattanás-villanás közepette felmondta a szolgálatot. Kézzel próbáltam dagasztani, mivel erre vonatkozóan nulla a tapasztalatom lehet, hogy nem jól vagy nem elég ideig csináltam? Esetleg túl erős a sütőm? Várom tanácsodat és köszönöm!Üdv Manócsek

Limara írta...

Kedves Manocsek! Én így látatlanban nem nagyon tudom megmondani, mi lehetett a gond. Lehet, hogy keletlen volt, lehet, hogy túl kemény a tésztája, még kívánt volna folyadékot, de az is lehet, hogy épp túlkelt a tészta, vagy túlsült....ez mind-mind hasonló tünetet produkál.

Magyar Vizsla Fajtamentés (Futrinka Egyesület) írta...

Én is megsütöttem ma ezt a kalácsot, nagyon jól sikerült! Annyit változtattam, hogy a kevés tejjel elkevert 1 db tojássárgája nekem elég volt a mélyedés, majd az egész kalács lekenéséhez is, így a kenéshez már nem kellett az az 1 egész tojás.

Névtelen írta...

Szia Limara!

A habtejszínt vajon lehet helyettesíteni valami mással?

Köszönöm!

Emese írta...

Limara,
ez fantasztikus! Recepted és leírásod alapján megsütöttem életem első kalácsát! Nagyon finom és nagyon gyönyörű lett! Még munka sem volt sok vele, mivel a kenyérsütő dagasztotta, én csak fontam és beraktam a sütőbe.
Már csak a fele van meg, mivel még langyosan felvágtuk, lekvároztuk, és már ettük is a férjemmel!
Köszönöm!

Limara írta...

Kedves Névtelen! Mi másra gondoltál? Ennek a kalácsnak a tejszín a lényege. tejjel helyettesítheted ugyan, de akkor meg kell bele vaj...

Limara írta...

Emese! nagyon örülök!:)

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Sajnos korábbi hozzászólásom, kérdésem nem jelent meg :-((
csupán egy kérdéssel zargatnálak: ez a kalács jól gondolom, hogy Bl55-ös lisztből készül?

Válaszodat nagyon szépen köszönöm!

Üdvözlettel:
Beha

Limara írta...

Beha! Ne haragudj, nem kaptam meg az előző hozzászólásodat!
Igen, ez finomlisztből készült.

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Nagyon köszönöm a gyors választ!!!! :-))
Korábban a fb-on beszéltünk a tramezzini kenyérről, megtaláltam, hogy miben lehet sütni,és kaptam igazi olasz receptet is (még nem próbáltam) most kutatok hazai forrás után :-) Amint megsütöm jelentkezem!!!
Beha

Limara írta...

Várom nagyon!:))

Mimmo-gyöngy írta...

Kedves Limara!
Épp a tészta összeállításnál tartok, és most látom, hogy nekem főzőtejszínem van itthon...
Meglehet azzal csinálni, vagy sétáljak el a boltba?!?)

Limara írta...

Többen írták már, hogy főző tejszínnel is jó lett, de persze habtejszínnel az igazi:))

Janka írta...

Elkészült 2 kalács ebből az adagból, főpróbája holnap ebédkor lesz, akkor vágjuk meg, de biztos, hogy finom lesz :-)
Hatos fonást innen néztem én, egész egyszerű ez alapján:
http://www.youtube.com/watch?v=peBLtCEOlA0

Kata írta...

Tamás,
létezik laktózmentes habtejszín, én Match-ban szoktam vásárolni, a kislányom laktózérzékeny, emiatt csak laktózmentes tejtermékeket használunk. Észre sem venni a különbséget.
Limara,
holnap kipróbálom a kalács receptet, izgulok nagyon! :))

Csirli írta...

Boldog husvetot! :)
Koszonom a receptet! A masodikat sutom most, mert az elso nem erte meg husvetot, szinte ki se hult, mar elfogyott :)

Limara írta...

Szívesen!:) Nagyon örülök, boldog Húsvétot kívánok!:)

Névtelen írta...

Drága Limara,


Kellemes Nyulat neked és a családodnak is! Az én "kis" foszlós kalácskám most kell másodszorra, egyelőre jól néz ki, de nagyon izgulok, mert nemcsak, hogy ez életem első kalácsa, de tejszín helyett mandulatejszínnel készült, búzaliszt helyett pedig tönkölyliszttel. Szóval nagyon szeretnék egy kis pékmesteri odahatást kérni, mert a gyerekek már nagyon várják holnap reggelire a finomságot!
Mindenképp beszámolok majd, hogyan sikerült!
Üdv:Timon

Kata írta...

Limara!
ZSENIÁLIS lett!! Köszönömköszönömköszönöm!! :)))
Kellemes Ünnepet!

Limara írta...

Szívesenszívesenszívesen!:)) Nagyon örülök! :) Boldog nyuszit!

Mimmo-gyöngy írta...

Megsütöttem!Elsétáltam a boltba és vettem rendes, nem főző tejszínt;)Rögtön kettőt, mert valami azt súgta, hogy ismétlés lesz belőle:D:D
Nagyon jól sikerült, és még aznap este sütnöm kellett még egyet;)
Boldog ünnepeket!

Andi írta...

Nálunk ma ez volt a húsvéti kalács, csak koszorú formára fonva. Nagyon finom volt, az egész el is fogyott, egyet viszont nem értettem. Kenyérsütőben dagasztottam, majd fonás után kelesztettem, de közel sem kelt meg annyira, mint a többi kalácsom szokott, sőt be kellett tennem a 40 fokos sütőbe is, hogy megkeljen. Mi lehetett az oka, van valami ötleted? Köszi: Andi

Névtelen írta...

Tökéletesen működik rizstejszínnel is, mivel ez azonban elég sűrű 2 dl rizstejszín, 0,5 dl laktózmentes tej keverékkel készítettm és nagyon jó lett! (A zabtejszín viszod ad szerintem egy kis mellékírt, én a rizs verziót ajánlom.
Kriszta)

Ibolya írta...

Kedves Limara!

Nekem a kalácsaim mindig szépen megkelnek, de sülés közben a fonatok "eltűnnek". Ugyanannyi ideig kelesztem mint a kenyeret, 20 perc kelesztés, ekkor kissé átforgatás, majd további 1óra kelesztés formázás előtt és még 1 óra utána. (kb. 23 fokos szobahőmérsékleten.) Elképzelhető, hogy a kalácsnak kevesebb idő kellene, mint a kenyérnek? Mi a jele annak, ha túlkel? Válaszod nagy segítség lenne, mert már ideje lenne egy "rendes" kalácsot is sütnöm, mielőtt megutáltatom a családdal. Köszönöm a választ. Ibolya

Ibolya írta...

Kedves Limara! Az én kalácsaim sosem maradnak fonatosak. Ugyanannyi ideig kelesztem mint a kenyeret. (20 perc után átforgatás, majd 1 óra pihentetés, formázás és még 1 óra kelesztés.) Lehet, hogy a kalácsnak rövidebb idő kellene? Köszönöm a választ. Ibolya

Limara írta...

Igen, valószínűleg túlkel a tésztád, azért tűnik el a fonat. Az átforgatás után elég neki még 20-30 perc és formázás után is 45-50 perc kell csak.

Névtelen írta...

Elkészítettem, és finom lett. Köszönöm a receptet! :)

Krisztina írta...

Kedves Limara!

A fiaim nagyon szeretik a pékségben a kakaós kiflit, ez kalácstészta szerintem, és csíkosan van benne a kakaó. Szerinted kiflinek is meg tudom sütni ezt a tésztát? Hogy csináljam csíkosra a tésztáját? Nagyon köszönöm előre is a tanácsot!
Szép napot,Krisztina

Limara írta...

Krisztina! A dagasztás végén a tésztát elfelezed. Az egyik fele marad sima, a másikba beledolgozol 1 ek. kakaóport, amit kikeversz egy-két ek. meleg vízzel. Mindkét tésztát megkeleszted. Ezután külön-külön vékonyra nyújtod, kör alakúra, egyformára. Alulra teszed a fehér tésztát, arra a kakaósat. Együtt is nyújtasz rajta egy kissé, hogy összetapadjanak. Cikkekre vágod, majd feltekered. Könnyebb kezelni, ha a fehér és a barna megkelt tésztát is kettéveszed és két részletben végzed a nyújtást, darabolást, tekerést.

Névtelen írta...

Koszi Limara. Ket kalocsot keszitettem, a receptedbol. Ajandek kalacsok lettek:) Pihenoszeket kapok cserebe:)

Limara írta...

Jó üzlet! :)))

Névtelen írta...

Szia Limara!
Ez a kalács készülhet éjszakai kelesztéssel?

Köszi
Üdv.
Szilvi

Névtelen írta...

Azt szeretném kérdezni, hogy a habtejszín mennyire helyettesíthető egyéb tejtermékkel(kefir, joghurt, tejföl)? Köszönöm a segítséget!
Zsófi

Ores írta...

Kedves Limara!

Megsütöttem a kalácsot, és nagyon-nagyon finom lett!
Köszönöm a receptet!
Orsi

Limara írta...

Igen, bár érdemes fém formába tenni...

Limara írta...

Zsófi! Elvileg helyettesíthető, de abban az esetben kell hozzá + zsiradék, vaj....

Limara írta...

Orsi! örülök, hogy tetszik! :)

Heni írta...

Kedves Limara!
Isteni lett a kalács, hálás köszönet ezért a receptért is!Ha valaki biztosra sikerre akar menni, akkor érdemes "nálad járni" :-))!!

Limara írta...

Köszönöm szépen! :)

Andi írta...

Nézd meg, légy szíves, az én receptemet is: http://www.receptabc.hu/recept/tejszines_fonott_kalacs_6878

Limara írta...

ugyanaz...

Névtelen írta...

Régebb jártam itt, kérdeztem, hogy lehet-e helyettesíteni a habtejszínt egyébbel, meg akartam írni a tapasztalatot, csak elmaradt közön-kézen, de:) most megint kalács készül (sikerült raháthoz hozzajutnom), és eszembe jutott a mulasztásom, gondoltam, megírom, hátha valakinek jól jön még valamikor. Jelentem, akkor tejjel és olajjal készítettem, kb. 2 dl tej, és 2 bő löttyintésnyi olaj, az eredmény pedig nagyon jó lett:). Szóval a habtejszín hiánya senkit nem tántorítson el a sütéstől-persze, valőszínűleg megéri a szerzőre hallgatni, és inkább beszerezni:)
Zsófi

Névtelen írta...

Ma megsütöttem a kalácsot. Az alja nekem egy kicsit túllógott a fonott részen. De ezt a kis esztétikai hibát elnézve, nagyon-nagyon finom lett a végeredmény. Legközelebb remélem olyan tökéletes lesz, mint a tied.Anita

Anita írta...

Limara, nekem keves tejszinem volt, keves tejjel es 10 dkg vajjal potoltam ki.En a felebe kakaot tettem es egy kis plusz vajat. Egyik legjobb kalacsom lett, meg masnap is puha, finom.

krancsi írta...

Kedves Limara!
Ha formázás után lefagyasztom, akkor sütés előtt mi a teendő? Ki kell olvasztani, duplára keleszteni akkor is? Vagy inkább kelesszem duplára még fagyasztás előtt?
Köszönöm!
Üdv

Limara írta...

Kedves Krancsi! Én formázás előtt fagyasztanám. Konyhapulton hagynám kiengedni, majd formáznám, keleszteném és sütném....

Anita írta...

Szia Limara!

Én is köszönetet szeretnék mondani a sok-sok kiváló receptért. Sokan kérdezik a tejmentes verziót, nekem tejérzékeny a kislányom és tejszín helyett kókusztejjel készítem ezt a kalácsot. Nem kell semmit variálni, pont ugyanekkora mennyiséggel tökéletes az eredmény (a kókusztej szerintem pont tejszínhez hasonlóan zsíros).

k.ancsi írta...

Kedves Limara!
Sokadjára sütöm ezt a kalácsot, nagyon finom, de sosem marad "egyben". Ellapul, elszakad. Ha formában sütöm, tömöttebb marad. Mi lehet a gond? Van róla fénykép is, megszakértenéd? Hova küldhetem?
Előre is köszönöm!
Szép napot!
Ancsi

Limara írta...

Persze, szívesen! limarapeksege@gmail.com

Unknown írta...

Kedves Limara!
Szóval karácsonykor beigli sütés recept tőled! Párom a égig magasztalt, hogy istennő vagyok. :) 2 hete fehér kenyér recept ismét tőled, család azóta "idegösszeomlás" szélén, hogy mikor lesz már kész a kenyér mert imádják! (Itt megjegyezném, hogy a legkisebbikem szinte egyáltalán nem evett kenyeret, ezt viszont IGEN.) És ma este vacsira ez a kalács!!!!!!! Hát gyönyörű lett és mennyei finom!!!! A három csemetém betegre ette magát!!!!! Köszönöm, hogy vezeted ezt a blogot, hogy ennyit dolgozol vele! Szuperek a receptek, mindig minden úgy jó ahogy le van írva! Úgyhogy KÖSZÖNÖM, KÖSZÖNÖM, KÖSZÖNÖM! :)

Limara írta...

Kedves Ildikó! Én köszönöm! :)) Nagy-nagy örömet szereztél! :)))

Unknown írta...

kedves Limara,

én is "első kalácsos" vagyok, mint itt oly sokan. :) az eredmény itt hűl a tepsiben, én pedig folyamatosan mosolygok az elégedettségtől. pedig sülés közben legurult a fonat az alsó szintről. :) valszeg kicsi lett a lábazat - ez van, ha nincs rutin, de én ennek ellenére is boldog vagyok, mert gyönyörű, igazán kalácsos. :)

és még valami! én nem futtattam fel az élesztőt tejben, és így is gyönyörűen működött.

plusz nem volt itthon csak főzőtejszín, és így is finom lett.

köszönet! köszönet! köszönet!

Limara írta...

De jó, nagyon örülök! :)))))

... írta...

Kedves Limara!
A kalácsot xilittel szeretnem készíteni, de ugye a keléshez kell bele valamennyi cukor.
Segíts kérlek mennyi a minimum mennyisége a cukornak!
Köszönettel,
Nora

Unknown írta...

Kedves Limara!
Sokszor megsütöttem már ezt a kalácsot, de mindig szétreped. Mi lehet a baj? Nem fonom túl szorosra, megfonva nagyon szép, de sülés közben mindig szétreped. Formázva 45-60 percig kelesztem, lehet, hogy ez sok?
Köszi a segítséget.
Üdv. Szilvi

pillowdesign írta...

én már több kalácsot is sütöttem húsvétra, de sosem voltam velük elégedett... viszont ez... most lett kész... és valami isteni!!!! :-))) de, az alakján még kell dolgoznom.. :-)
örök hála receptért!!!

Limara írta...

Igen, az sok, kicsit túlkelelszted. 30 -35 perc elég neki...

Unknown írta...

Szia Limara!
Eddig minden szuper lett, amit kipróbáltam Tőled, ez a kalács is nagyon finom lett, de a két réteg között, épp ahol megkentem a tejes tojással, kicsit nyers maradt. Alul-felül viszont olyan szépen megpirult, hogy nem mertem volna tovább a sütőben hagyni. Mit ronthattam el? KÖszi!
Napraforgó

baudolinA írta...

Nagyon finom lett, köszönöm. Én eddig tejjel csináltam, de tejszínnel még finomabb. Annyit variáltam rajta, hogy 2 dl habtejszínt és 0,5 dl levendulaszirupot (azt is innen lestem) tettem bele, és így nem került bele 3 evőkanál cukor, csak kettő. Nagyon jól megbolondította, de nem lett tőle levendulaízű kalács. Mindenki odavolt érte. :)

Puppi írta...

Kedves Limara!

Isteni lett a kalács viszont sótlan. Te mennyi sót teszel bele, hogy ne legyen sós se, de ízetlen se? Lehet, hogy a csipetet én alulértelmeztem:)

Köszönöm
Dóri

Limara írta...

akkor mehet egy csapott teáskanál bele :)

friplifrapli írta...

Megsütöttem és nagyon finom lett, de kis esztétikai hibákban azért szenvedett. Valahogy a fonnivaló "hurkák" vastagsága nem lett egyenletes, a vékonyabbak tésztája el is szakadt sodrás közben, a fonás emiatt nem lett a legszebb. Mit ronthattam el? A tésztát kézzel dagasztottam, az élesztőt egy deci tejjel futtattam fel, és a megadott mennyiségű tejszínnél jóval kevesebb ment bele, mert ahogy öntögettem bele, már kevesebbtől is szépen összeállt a tészta .

Unknown írta...

Ma sütöttem. Nagyon finom. Az 1 tojásfehérjét kifelejtettem. De nagyobb házi tojást használtam, így nem is gond szerintem. 2 dl tejszínem volt. Annyi egy doboz.így kevés langyos tejjel kiöblítettem a dobozt. És abban futtattam fel az élesztőt. Úgy ment a gépbe, és azzal is kelesztettem meg.
Mindent összevetve: TUTI recept. Köszönöm !!!!

Unknown írta...

Tejszín helyett mandulatejet használtam. Egyelőre nem találtam olyan tejszínt, amely ne lenne transzzsíros. Hadat üzentem a transzzsírnak. Kardiológusok szerint pillanatnyilag nincs egészségtelenebb dolog ennél. Folyton bújom az OÉTI listáját. Pallagi Porta

Kata írta...

Drága Limara! Csókolom a kezeidet ezért a fantasztikus receptért! Életem első foszlós kalácsa tökéletesre sikeredett! (mint minden egyéb finomság,amit az oldaladról készítettem eddig)Aki még nem sütötte meg,bátran próbálkozzon,tuti nem fog csalódni!Kellemes Húsvéti Ünnepeket! ;)

PPMóni írta...

Kedves Limara, és mindenki, aki kipróbálná!
Lusta-asszony módra is isteni finom lesz! :) Én csak simán bedobáltam minden összetevőt a kenyérsütőbe - és konyharuhát azért kell rá teríteni, nehogy felszálljon, olyan könnyű és foszlós lett!
(Ráadásul nem volt itthon habtejszín, úgyhogy bonyolult matematikai kalkuláció után 175 ml tejjel és 75 g vajjal pótoltam.)
Anyósom is megcsodálta, holnap adom neki a receptet ;)