2009. április 2., csütörtök

Óriás kiflik


Pár évvel ezelőtt még lehetett kapni a boltokban ilyen pihe-puha bélzetű óriáskifliket. Mára már ez is eltünt, mint annyi minden sajnos. De nem búslakodunk, megsütjük itthon!
Hozzávalók:
  • 1,5 dl tej

  • 1,5 dl víz

  • 2 tk. só

  • csipet aszkorbinsav

  • 2 ek burgonyapehely (elhagyható)

  • 25 dkg öregtészta

  • 50 dkg BL 80 liszt

  • 1 tk. cukor

  • 1,5 dkg élesztő

A hozzávalókból tésztát dagasztottam, majd a szokásos módon, kelesztőtálban duplájára kelesztettem. Enyhén lisztezett felületre borítottam, elfeleztem, majd mindkettőt vékonyra nyújtottam. Igyekeztem, hogy négyzet alakúra sikeredjenek. Egyik csücskétől kezdve feltekertem. Vékonyan beliszteztem, majd külön-külön sütőzacsiba tettem őket. Megint hagytam, hogy duplájára keljenek, ekkor vizet permeteztem a zacsikba, elkötöttem a szájukat és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt pirosra sütöttem őket.

Ha nincs öregtészta, nem gond, anélkül is elkészíthető. Akkor emelnék az élesztőn, 2-2,5 dkg-ra. Kevés langyos tejben keverném el, majd annyi lisztet adnék hozzá, amivel galuska sűrűségű lenne. A tetejét is meg kell szórni liszttel, majd kb. 20 percig állni hagyni, míg szépen felemelkedik és megrepedezik. Ezután a többi hozzávalóval együtt össze lehet állítani a tésztát.

29 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Szabad a ropogós csücskét? Utána meg kicsit megtépkedni a belsejét :-)

Szinte a számban az íze, gyönyörű!

A.C.E írta...

Ezt a finomságot már csak egy kis sajttal-köménymaggal a tetején lehetne fokozni! Megintcsak nyam-nyam :)

Limara írta...

Viki! Köszönöm! Siess, mert az én drága kisfiam már meg is dézsmálta a csücskét! :))
Eszter! :))

Palócprovence írta...

Hűűűű...:))

Messzenéző Minyon írta...

Egyetértek: Hűűűű... :)))

duende írta...

De jól néz ki! :))

Zsóka írta...

Kedves Limara!

Az aszkorbinsav mit tud? Kihagyható a tésztákból, vagy azért jó, ha beszerzem itthonra.

Köszi!

Limara írta...

Zsóka! Az ilyen kifli féleségből kihagyható, a kenyérbe viszont jó ha van. Szebben kel tőle a tészta, illetve morzsálódás gátló. 1 ek. enyhe ecettel helyettesíthető!

Belly írta...

Szia!

Gyönyörű,de nálad minden az.Most gyűjtöm a bátorságot a kovászhoz és a kenyérhez:-D

irikova írta...

Nagyon kívánatos! Köszönöm a látványt! Régebb óta furdalja az oldalamat a Zsóka kérdése.

SZINTIA írta...

Nagyon szépek!:)

Névtelen írta...

Nagyon nagyon guszta!

Raindrop írta...

Enyhe túlzás ami ebben a blogban folyik Limara! Hát hogy lehet valaki ennyire ügyes? Ritkán kommentelek, de nem bírtam tovább! Szívből gratulálok a tudásodhoz! Ma megcsinálom ezt a kiflit.

Limara írta...

Köszönöm szépen4 :)))
Várom a beszámolót!

Raindrop írta...

Limara! Ez álomfinom! A blogomba feltettem a képet. Nem olyan szép, mint a tiéd, de az íze? Illetve én kisebb adaggal próbáltam, féltem, hogy nem sül át, nagyon amatőr vagyok még! :) Ezer köszönet a receptért!

Fünfi írta...

Limara,
Bízom benne, hogy itt vagy, mert már dagasztom a tésztát.
Hány kifli lesz ebből aza dagból.
Nekem nem egyértelmű a leírásból, hogy hányfelé veszed a tésztát. Segítenél?

Köszönöm,
Zsuzsi

Limara írta...

Szia!
ketté veszem a tésztát, két kifli lesz belőle!
Javítottam, hogy egyértelműbb legyen.
Üdv

Ildikó írta...

Szia Limara!
Sok-sok köszönet ezért a receptért is. Ma egy óriást és 6 normál méretű kiflit (a liszt nálam fele-fele arányban finomliszt és tönköly fehérliszt) sütöttem belőle 2 tepsi között 220 fokon és a végén lespricceltem hideg vízzel.(ahogy szintén Tőled tanultam)A kis kifliket megszórtam nagy szemű sóval. Erre vágytam régóta. Jó ropogós lett a héja. Mifelénk a boltban egy ilyen kifli 39 forint volt pár hónapja. De a receptednek hála már nem csábulok el, hogy vegyek, inkább megsütöm. Még egyszer köszönöm!!!

Limara írta...

Kedves Lucja! Én köszönöm neked! :))

Unknown írta...

Szia!
Nem győzők betelni az oldaladdal!Ma ezt a receptedet próbáltam ki de 4 kiflit formáztam!Mikor haza jött a párom nem hitte el hogy Én sütöttem!Már volt hagymás kenyér az is szuper lett!
Hálás vagyok neked mert visszaadtad a kedvem a kelt tészták sütéséhez!

Limara írta...

Szia Mónika! Nagyon örülök és további sok sikert kívánok! :))

Cili írta...

Köszi a remek receptet, Limara! Megsütöttem és nagyon finom lett! Ha nem haragszol, küldök képet róla az emilcímedre.
Cili

Névtelen írta...

Szia, remelem meg olvasod... most allitottam ossze az oregtesztat, ugyhogy annyira nem surgos :)
szeretnem majd megsutni ezt a kiflit, ha nincs sutozacskom (itt nem lehet kapni), akkor hogy sussem?

Koszi elore is a valaszt, meg a sok szuper receptet! (mar sokmindent megsutottem innen, mind szuper lett, de a kenyerekre eddig csak a batorsagot gyujtottem, mostanra gyult ossze :))
M.

Limara írta...

Szia! elnézést, nem voltam gépközelben. Csak egyszerűen tepsin, de a sütő gőzösítéséről gondoskodni kell. Víz az aljába, vagy sűrűn bepermetezni sütés közben a sütőtérbe..

Névtelen írta...

koszonom! Holnap tervezem megcsinalni. A kenyered isteni lett, koszonom hogy kozkinccse tetted a recepted! A ferjem annyit mondott amikor meglatta, hogy nem is tudta hogy ilyet hazilag is elo lehet allitani :)
Esetleg ugy is suthetnem a kifliket mint a kenyeret, jenaiban, fedo alatt? (spriccelom nincs, a suto aljaba kozvetlenul nem merek vizet onteni. Vagy esetleg ha egy masik hoallo talkaban vizet teszek az aljaba...? bocs a sok kerdesert es meg egyszer koszi!)
M.

Névtelen írta...

vettem spriccelot, megcsinaltam tepsin, bespriccelgetve a sutobe, isteni lett!
Koszi hogy segitettel hazai izeket varazsolni az asztalra; a kifli hianyzik, itt (Belgium) vannak jo kenyerek, de kifli az nincs. Ez meg meg ezerszer jobb is mint az otthoni bolti :)
udv,
M.

D.Cs. írta...

Szia!

Én azt szeretném kérdezni, hogy azt hogyan lehetne megoldani, hogy az este begyúrt vagy előkészített tésztát csak másnap reggel süssem meg? Vagyis, ha mondjuk berakom a sütőzacskóba este, azt ráérek-e kisütni reggel, és addig mondjuk a hideg sütőben áll? Válaszod előre is köszönöm...
A recept nagyon finom már megsütöttem egyszer, de most egy dupla adagot kellene készítenem és nem akarok hajnali 3 órakor azért kelni, hogy 6-ra készlegyen.

Üdv: Csabi

Limara írta...

Szia! El lehet készíteni úgy, hogy hűtőben éjszakáztatod, reggel hideg sütőben kezded sütni. A lényeg, hogy hideg hozzávalókkal dolgozz, amint megformázod azonnal menjenek a hűtőbe! DE, nem szabad sütőzacskóba tenni, mert abban nagy valószínűséggel túlkel. Sütőpapíros tepsire ültesd, egy ruhával takard le és úgy menjen a hűtőbe. reggel igen alaposan permetezd le vízzel mielőtt sütőbe teszed. A második tepsi, ha van, akkor a sütő tetején legyen, hogy kissé átmelegedjen mire az első kisül.
Üdv

Unknown írta...

Szia Limara,
csak szeretnek koszonetet mondani, a nagyszeru blogodert. Ausztraliaban elek, s nehezen jutok konyvekhez. A gyerekeimet nem akarom bolti peksutemennyel etetni. Itt nincs is olyan vatozatossag, mint Magyarorszagon. Szeretek sutni, s itt du 3-ig meg kell tolteni az uzsonnas dobozt, mindenfelevel. Igy rengeteg otletet kapok toled, s mar sokmindent kiprobaltam, s mind oriasi sikert aratott! Koszonet megegyszer. Gabi (ha ulok a sz.gep elott, a lanyaim megkerdik, "megint Limarat olvasol?"