2009. november 18., szerda

Tonhalas szendvicskrém


Azt hiszem, említettem már, hogy a kisebb fiam elég rossz evő. Van néhány étel, amit nagyon szeret, abból jól és jóízűen eszik, de legtöbbször csak nyűglődik, ha evésről van szó. Különösen igaz ez a vacsorákra. Falra tudok mászni tőle, amikor a mit szeretnél vacsorázni kérdésre nem is tudom, nem vagyok éhes, mi van itthon, mit főztél a válasz, így egymás után. Végül közli, hogy nem éhes. Amikor már több este megy ez a műsor mentőővként szolgál ez a szendvicskrém. Ha ezt gyorsan bekeverem neki, csodák csodájára mégis csak éhes lesz és rendesen vacsorázik. Sőt, egymás után vágja a kenyereket.
A krém pillanatok alatt elkészül, bár jót tesz neki, ha áll egy kicsit, nem mindig van rá ideje.
Hozzávalók:
  • 2 doboz olajos tonhalkonzerv
  • bors
  • citromlé
  • majonéz
A tonhalakat lecsepegtetem, villával összetöröm, ha nagyobb darabokban van. Sózom, borsozom, meglocsolom kevés citromlével, majd annyi majonézzel keverem el, amitől kenhető krém lesz belőle. Ennyi. Paradicsom mindenképpen jár mellé. természetesen friss kenyér is, mi most graham kenyérrel ettük.

22 megjegyzés:

barbette írta...

Nagyon fincsi lehet! Én még nem próbáltam , valahogy a tonhal eddig csak a dobozból jött elő!
Gratulálok az oldal image - váltásához,stílusos egy pékséghez, főként , ha házi.!

erős ildikó írta...

Nagyon szeretjük a halat, ezt is kipróbálom (mert én csak vajjal és citromlével szoktam kikeverni.)

Lívia írta...

Limara, próbáld ki, hogy teszel bele apróra vágott kapribogyót is, isteni! Csak akkor kevesebb só kell. Én is nagyon szeretem pirítóssal.

Felhőlány írta...

Hmmm.... nagyon jó ötlet, régen készítettem. Pici citromot én is csavarok bele általában. :) Szép az új kép! Akinek eddig nem volt kedve a kenyérsütéshez, most biztosan lesz... :)

linbori írta...

Ezt én is ugyanígy készítem és nálunk is kedvenc.

Boboce írta...

Mi is úgy szoktuk csinálni,ahogy napmátka mondta,csak mi halas szendvicsek alá tesszük. Erre megy maga a hal, citrom, főtt tojás, piros arany,stb... :-)) hmm..lehet,hogy csinálnom kellene?:-)

szepyke írta...

Halat nem szeretem, de kenyeret valaki adjon már!:)Vagy Felhőlány, vagy Te Limara!:)

Tinkmara írta...

Férjuram rajong a halért, minden féléért, minden formában. Ezt a fajtát még nem próbáltam. Szerintem holnap ez lesz a vacsija. Köszönöm. :)

aniko66 írta...

Bátrabbaknak apróra vágott lilahagyma is mehet bele! Imádom ezt a "kenőcét"!

Millie írta...

Mi zellerszárat aprítunk bele!

adrienne1 írta...

Megprobalhatod belevagott ecetes uborkaval is, ra keménytojas-karikakkal:)

Judit írta...

Sőt, úgy is megpróbálhatod, hogy krémsajttal kevered ki , én egy kis hagymát is teszek bele, nálunk így a menő!
Mint látod, ötlet van bőven!
Üdv, Judit.

belgasagok írta...

a kenyeret kisütötte?

Limara írta...

Igen, én is szoktam mellé adni lilahagymát, kapribogyót, stb. de csak mellé mert a gyerekek nem eszik meg.

Belgasagok! természetesen én! :)

Névtelen írta...

Majonéz helyett juhtúróval és kis zúzott fokhagymával is isteni! Ha szereti vki lehet kapribogyót is beletenni..

Cs.Kriszti

Névtelen írta...

Bocsi, azt is akartam mondani hogy nagyon színvonalas és guszta a blogod, amikor olvasom mindig éhes leszek! :)

Cs. Kriszti

Tinkmara írta...

Megvolt. Limara! KÖSZÖNÖM! Tíz ujj lecuppantva, majd a szokásos pasis ömlengés: "Ilyet csinálhatsz máskor is." :))

belgasagok írta...

na azért limcsi:) a lényeget lehagytad:)

Limara írta...

Kriszti! Köszönöm szépen! :)
Tinkmara! Nagyon örülök! :))

Belgasagok! Limcsi!!!???? Jól sejtem ?? :))))

belgasagok írta...

jóol:)
je suis:)

nagyzsuzsa írta...

Marcsikám szia! Ami nagyon tetszik itt nekem az a kenyér!!! Nem fehér kenyér, úgy nézem. Melyik az, légyszives.

Limara írta...

Szia Zsuzsi!Ez a jól bevált fehér kenyér, csak a lisztből 15 dkg-ot lecseréltem graham lisztre. :)