2009. december 23., szerda

Beigli

Nagyon sokan kértek tőlem jó beigli receptet. Néhány évvel ezelőtt az Nlc sütis topikjára tette fel Andi konyhája ezt a receptet, azóta csak ezt sütöm. Előtte mindig kirepedt, ellapult, soha nem lett tökéletes, ez a recept viszont úgy jó, ahogy van.

Hozzávalók:
  • 90 dkg liszt
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 12.5 dkg zsír
  • 10 dkg porcukor
  • 2.5 dkg élesztő (egy csomag száraz élesztőt használtam)
  • 2 db tojássárgája
  • 1 dkg só
  • 1 dl hideg tejszín 
  • 2,5 dl hideg víz (nekem elég volt 2 dl)
  • + 1 tojás a lekenéshez
    Mák vagy dió töltelék 6 db beiglihez :
    •  70 dkg mák vagy dió
    • 50 dkg kristálycukor
    • 15 dkg zsemlemorzsa
    • 0.5 L vizet.
    • mazsola,
    • őrölt fahéj,
    • sok reszelt citromhéj,
    • késhegynyi őrölt pirított szegfűszeg
    A vizet a cukorral jól fel kell forralni. És utána ráönteni a többi összekevert hozzávalókkal. Jól ki kell hűteni. Célszerű előző nap elkészíteni.

    Andi a titkokat is megosztotta velünk:
    A receptből 6 db fél kilós beigli lesz. A tésztából 6 db 27 dkg tésztának kell kijönnie (nekem 29 dkg-os lett).A tölteléknek ugyanannyi dkg -nak kell lennie mint a tésztának. Tehát egy 27 dkg-os tésztát 27 dkg töltelékkel kell megtölteni.
    Az élesztőt a lisztbe bele kell morzsolni, nem kell keleszteni.
    A tészta készítése: A lisztet, a sót, a cukrot és az élesztőt alaposan elkeverem. Elmorzsolom benne a vajat és a zsírt, majd hozzáadom a tejszínt, a tojások sárgáját és a vizet. Összegyúrom a tésztát, pihentetem. 
    Végül kinyújtom, megkenem a töltelékkel és feltekerem. Ezután teszem éjszakára hűvös helyre.

    A tészta nyújtásánál sem a deszkát,sem a tésztát nem kell lisztezni. Délután mikor elkészül a beigli akkor le kell kenni tojássárgájával, hagyni kell száradni , este le kell kenni tojásfehérjével.

    Éjszaka hüvős helyen de nem hütőben kell tárolni. Ha meleg helyen van tárolva akkor túlkel. És csak reggel szabad sütni!
    Akkor már nem kell újra megkenni semmivel, hanem hurkapálcikával megszúrkálni több helyen középen a legaljáig a tésztának. Ez azért fontos,hogy a gőz ki tudjon belőle jönni.
    Légkeverős sütőben, középen, 180 fokon, 25-30-ig kell sütni.

    Hálás köszönet ezért a remek receptért!

    Elkészült a többi karácsonyi sütemény is:

    115 megjegyzés:

    Andi írta...

    Boldog karácsonyt kívánok!!!

    Maimoni írta...

    Limara, ezek gyönyörűek!
    Én is boldog ünnepeket kívánok!

    Raindrop írta...

    Csodálatos! :)
    Nagyon boldog ünnepeket Limara neked, és a családodnak!

    Thrini írta...

    Limara nagyon boldog karácsonyt kívánok neked és családodnak!

    Tinkmara írta...

    Áldott szép napokat kívánok drága Limara. Úgy örülök, hogy "találkoztunk".

    Tinca írta...

    Drága Limarám, egyelek meg. :)
    Tudod mikor olvastam a beiglis bejegyzésed, amikor kivettem a sütőből az én kanalasomat. Nagyon-nagyon eltoltam, vagy nem a megfelelő receptet választottam - így még nem jártam. Szilveszterre megvédem a bejglibecsületem a Te recepteddel, és soha nem csinálok semmit "Nélküled".

    Nagyon szép ünnepeket kívánok Neked és szeretteidnek!

    Orsi írta...

    Én is ezt a bejglit sütöm mostmár két éve.Ahogy mondod tökéletes!
    Boldog karácsonyt!

    lúdanyó írta...

    Boldog karácsonyt kívánok!

    Névtelen írta...

    Áldott, békés, szép ünnepet Nektek!

    Gesztenye receptjei írta...

    Limara!

    Nagyon szép, békés és örömteli, meghitt ünnepeket kívánok, sok szeretettel!

    Kiskukta írta...

    Áldott, békés Karácsonyt kívánok neked és egész családodnak!

    Silerika írta...

    Boldog Karácsonyi Ünnepeket kívánok én is!!

    Kata írta...

    Szia Limara.

    Ha nincs itthon zsírom, használhatok helyette olajat, vagy valami mást?
    Köszi.
    Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Neked,
    Kata.

    duende írta...

    Nagyon szép, meghitt, örömteli Ünnepet kívánok!

    Tamás írta...

    Én a klasszikus cukrászkönyvbeli beiglit szoktam csinálni, és gyakrlatilag a töltelék miatt repedhet ki. (szvsz)
    Ha túl lágy, ha túl cukros akkor kirepedhet tőle a beigli. Ha a tészta lágy az is hátrányosan érinti, de egy jó minőségű liszttel és a recept betartásával azzal nem szokott probléma lenni.

    Doctor Pepper írta...

    örülök, hogy ennyire bevált a zserbógombóc! boldog karácsonyt nektek is!!

    vogii írta...

    Drága Limara!

    Nagyon szépeket sütöttél! :) Ez volt a 3. karácsony, hogy én is Andi receptje szerint sütöttem a beiglit, és mindig nagy sikere volt. Idén úgy alakult, hogy dupla adag, azaz 12 rúd készült, az egész családot elláttam beiglivel. Most küldöm a linket anyukámnak, mert elkérte a receptet.

    Nagyon boldog karácsonyt kívánok!

    Vogii

    hix írta...

    Ize, kezdoknek le lehetne irni azt is, hogyan kell kesziteni? Mert en csak a hozzavalok listajat latom, ami sajnos nekem keves :)

    Meg igazabol a toltelekes resznel sem ertem, h a felforralt cukros vizbe tegyem bele a tobbi hozzavalot? Vagy hogy?

    Bocsi, eletemben nem sutottem beiglit, de megprobalnam, ha vk segitene... Koszi!

    Limara írta...

    Szia! A töltelékhez való szárazanyagokat összekevered egy tálben, felforralod a vizet a cukorral és ráöntöd a szárazanyagokra. Alaposan elkevered és alaposan lehűtöd.
    A tészta hozzávalóiból összegyúrod a tésztát, elosztod hat részre, kinyújtod azonnal, megkened a töltelékkel, feltekered és hűvös helyen éjszakáztatod.

    Panni írta...

    Nagy elvezettel olvaslak es elhataroztam, iden megprobalkozom a te beigliddel (illetve Andieval). Olyan orszagban elek, ahol a zsir nem tartozik a szokvanyos bolti aruk korebe. Mit javasolsz, mivel valthatnam ki? Esetleg liba- vagy kacsazsir is jo?
    Koszonom elore is.

    Limara írta...

    Szia Panni! Szerintem tökéletes lesz hozzá a liba vagy kacsazsír!:)

    Panni írta...

    Köszönöm, a hétvégi sütés után beszámolok.

    Névtelen írta...

    Szia!
    Szeretném megkérdezni, hogy mi az a hideg hely, de nem hütő? Kb hány fokon kéne neki éjszakázni?
    Köszi: Andi

    Limara írta...

    Szia Andi! szerintem 8-10 fok nagyon jó neki, de a hűtőzést is bírja, ha nincs hűvös kamra

    Névtelen írta...

    Kedves Limara!

    Azt szeretném megkérdezni, hogy Te milyen lisztet használsz általában a sütéshez?
    Nagyon szépen köszönöm és nagyon meghitt, békés ünnepeket kívánok Neked és családodnak.

    Zsuzsi

    Limara írta...

    Zsuzsi! Mindig tótkomlósi lisztet használok. A kenyerekhez BL 80 kenyérlisztet, másokhoz pedig a finomlisztjüket.
    Boldog karácsonyt kívánok én is Nektek!

    Névtelen írta...

    Limara!

    Nagyon köszönöm a választ! Azt megkérdezhetem még, hogy hol szerzed be? Esetleg Tesco-ban lehet kapni?

    Köszi: Zsuzsi

    Limara írta...

    Szia, sajnos nem. Én elmegyek érte Tótkomlósra, tőlünk csak 30 km-re van, a malomból hozok egyszerre nagyobb mennyiséget. Máshol nem lehet sajnos kani, csak rendelni lehet a Békési portékáknál. Jobb oldalon a blogajánlóban kint van a linkjük:)

    Névtelen írta...

    sziasztok!

    vegetáriánus vagyok és zsírt véletlenül sem szeretnék beletenn a bejglibe. muszáj, hogy zsír legyen? :)

    -abigél

    Limara írta...

    Szia! Szerintem használhatsz helyette margarint:)

    Kati írta...

    Szia Limara!

    Az éjszakáztatás mennyire fontos?
    Ha reggel megcsinálom és este sütöm az sokat ront rajta?

    Névtelen írta...

    Sziasztok!
    Tótkomlósi lisztet Makón is lehet kapni a Kálvin utcai kisboltban. Szokot lenni BL-80-as is.

    Névtelen írta...

    Sziasztok!

    Én is hallottam már beszélgetni a coop-os boltban az asszonyokat-eladókat, hogy szokott náluk lenni tótkomlósi liszt!

    Limara írta...

    Köszönöm szépen! A makói olvasóim tudják, hogy itt hol lehet kapni lisztet, de a vidékiek sajnos nem tudnak hozzájutni...

    Névtelen írta...

    Szinte minden tiszta a receptben (az elobbi kis tesztas komment-kiegeszitessel :) Csak egy kerdesem maradt. Azt irod, hogy ket tojas sargaja kell. Meg azt is, hogy be kell kenni tojas sargajaval a vegen. Ez azt jelenti, hogy a tesztaba nem kell? Vagy a bekenes a ket tojas sargajan kivul ertendo? Hulye kerdes, tudom en... de egyreszt eletem elso bejglije, masreszt meg faszi is vagyok :)

    Limara írta...

    A kérdés nem hülye, én bénáztam el a receptírást. A két sárgája a tésztába kell és kell külön egy a lekenéshez.
    Boldog Karácsonyt!

    red írta...

    @Limara: Koszi a kicsit megkesett valaszt (teszta kavaras kozben irtam tegnap, szal az azonnalin kivul minden mas valasz megkesett lett volna :). Szerencsere amellett dontottem, amit irtal, beledobtam a tojasokat. Az elobb pedig meg is sutottem. Es KURVAJO lett :))) En vagyok az uj bejgli-sztar. Koszi :)

    red írta...

    JA, es persze boldog karacsonyt :D

    Tinca írta...
    Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
    Névtelen írta...

    Kedves Limara!
    Elkészült a bejgli és tényleg tökéletes lett mind külsőre, mind ízre (nem tudtam kivárni az esti kóstolást :Đ)! Bár én Vitamill lisztet használtam, de így is isteni!
    Köszi a receptet (Andinak is!!!)!
    Nagyon boldog Karácsonyt mindenkinek!

    Limara írta...
    Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
    Névtelen írta...

    Szia Limara,mindent ugy csinaltam ahogy a recept irja,de nem sult meg a beigli kozepe."Szalonnas" maradt. Mi lehet az oka? Help!
    Timi

    Limara írta...

    szia!Hű, fogalmam sincs, még soha nem volt ilyen gondom vele. Nem lehet, hogy gyengébben süt a sütőd és tovább kellene sütni?

    Bea írta...

    Kedves Limara, idén szeretnék életemben először bejglit sütni. A recepted egyértelműnek tünik, két kérdésem lenne csupán:) Az egyik, hogy én nagyon szeretem a baracklekváros diós bejglit, ehhez a töltelékhez hogy keverjem bele a baracklekvárt, hogy az állaga ne romoljon és mennyiségre is jó legyen? A másik kérdésem pedig, hogy párom kérése marzipánis bejgli lenne...Van ötleted, hogy készítsem? Nagyon köszönöm előre is!Bea

    Limara írta...

    Szia Bea! Szerintem kend meg vékonyan a kinyújtott tésztát lekvárral és úgy tedd rá a diót. Nem tudom, hogyan fog viselkedni, mert nincs vele tapasztalatom, de bízom benne, hogy nem lesz vele gond..
    Marcipánosat én is szeretnék az idén, már agyalok rajta. Valószínűleg a marcipánt lereszelem és egy kis ledarált aszalt barackkal elkeverem, úgy teszem a tésztára. Ha sikerül, hozom a receptet is még karácsony előtt...

    Névtelen írta...

    Kedves Limara!
    Milyen tejszín kell bele: főző vagy habtejszín? Köszi, Tündi

    Névtelen írta...

    Még egy kérdés: ha diósat és mákosat is szeretnék, akkor 35-35dkg kell és mindent fele-fele osztani? Köszönöm válaszod, Tündi

    Bea írta...

    Nagyon várom a marcipános receptet:)Köszi a válaszokat:) Már csak egy kérdés, de lehet csak nekem nem egyértelmű: a begjliket előmelegített sütőben kell elkezdeni sütni, tehát már 180 fokos legyen, amikor beteszem sülni?

    Limara írta...

    Szia Tündi! Habtejszín és igen, felezni kell, ha mindkettőt szeretnél:)

    Limara írta...

    Bea! Igen, előmelegítettben kell sütni :)

    Névtelen írta...

    Kedves Limara!
    Van egy szép kis ínhüvelygyulladásom, így lehet bután hangzik, de szerinted a tésztát össze tudom dolgoztatni a kenyérsütő dagasztójával? :S
    Köszönöm, Niki

    Limara írta...

    Sajnálom! Szerintem nem. Tönkretenné a gépet, elég masszív tészta. Ha lenne egy nagyobb késes robotgéped, azzal összeállíthatnád....jobbulást kívánok!

    Zsóka írta...

    Azt szeretném kérdezni,hogy mind a kétféle töltelékbe ugyanúgy kell fahéj, szegfűszeg és citromhéj? (bocsánat ha butuska a kérdés :))
    Üdv Zsóka

    Móni írta...

    Kedves Limara!

    1 órája vettem ki a sütőből a recept alapján elkészített beigliket. Gyönyörű a formájuk és mivel nem bírtam ki, hogy ne kóstoljam meg őket, már azt is tudom, hogy isteni az ízük. Köszönöm a receptet, kellemes ünnepeket!:)

    Limara írta...

    Nagyon örülök, Boldog karácsonyt kívánok! :)

    Limara írta...

    Kedves Zsóka! Butuska kérdés nincs! :) Igen, mindkettőbe kell :) Boldog Karácsonyt kívánok!

    Zsóka írta...

    Kedves Limara!
    Köszönöm szépen a választ!
    És köszönet a sok remek receptért is :)! Idén csak "Limara sütemények" lesznek karácsonyra :)!

    Boldog Karácsonyt Neked is!
    Zsóka

    Limara írta...

    Én köszönöm, megtisztelsz:)

    Unknown írta...

    Kedves Limara,

    A kilányom nem fogyaszthat tejtermékeket. A margarin helyett tudok szója margarint használni, de a tejszín helyett mit tegyek bele?

    Előre is köszönöm válaszod!

    Limara írta...

    hát, ebben az esetben tennék bele 3 tojássárgáját kicsivel több vajat és kevés vizet...

    Unknown írta...

    Köszönöm a gyors választ!!

    Nekifutok. :D

    Zsuzsanna írta...

    Kedves Limara kérlek segits! A 70 dkg mák v. dió a 6 db beiglire van méretezve? Ha én három-három elosztásban akarom akkor csak a fele kell ugye? (bocsi ez egy szőke kérdés)

    Limara írta...

    Igen, felezni kell:)

    Névtelen írta...

    Szia!
    Nagyon köszönöm oldalad. Diéta kapcsán kenyeret kellett magamnak sütni, így találtam rád. Utólag is köszönöm a sok receptet. Azóta innen sütögetek, mint pont most a bejglit is. Viszont most mikor ki írtam a receptet gondoltam elolvasom a hozzászólásokat és ijedten láttam, hogy habtejszín kell. Viszont simát vettem (általában a receptekben ha hab kell úgy írják). Azzal is megcsinálhatom? Két kicsi babával nem tudok elmenni venni habtejszínt. Vagy mit tudok csinálni ha a főzőtejszín nem jó?

    Limara írta...

    Szia! Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszenek a receptek! :) Jó lesz a főzőtejszín is...

    Unknown írta...

    Megsütöttem!! :D

    Jobb lett, mint amit valaha is ettem. Gyönyörű lett és puha és nagyon finom.

    Végül a tejszínt 1 deci szójatejjel váltottam ki. Vízből így olyan 1- 1,5 decit vett fel a tészta.

    Köszönöm a nagyszerű receptet!

    Boldog karácsonyt!

    Zoli írta...

    Szia!

    Kezdőként kérdezem, hogy a tészta készítésnél milyen sorrendben kezdjem el a hozzávalókat összekeverni? Vagy mindegy a sorrend?

    Miután elkészült a tészta, egyből tekerjem bele a tölteléket és úgy pihentessem, vagy pihentessem a tésztát egy éjszakát és utána töltsek?

    köszi!

    Z

    Névtelen írta...

    Szia!
    Megsütöttem a beiglit (6 db ) és nagyon jól sikerült és finom annak ellenére is, hogy a 2 tojássárgáját kifelejtettem belőle, lehet eztán már direkt nem is rakok bele. Köszi a receptet. Szilvi

    Valkó László írta...

    Kedves Limara !
    Most sült ki a beigli,csodálatos látvány és nagyon várjuk,hogy megkostólhassuk!
    Nagyon boldog karácsonyt!
    Kati és Laci

    csigaszeg írta...

    Köszi............naon beiglik lettek a beiglik.....

    Békés, Boldog Karácsonyt.....

    Névtelen írta...

    Kedves Limara!
    Koszonom szepen a receptet!Elso alkalommal sutottem bejglit es mesebeli lett.Nagyon feltem tole, de a recept pontos es egyertelmu!
    Gyonyoru lett, szoval nalunk sem lesz tobb bolti bejgli!!
    Boldog Karacsonyt,
    Linda

    Névtelen írta...

    Most készítettem először bejglit, és nagyon jól sikerült, finomak lettek! Köszönet a receptért!
    Boldog karácsonyt! :)

    Ibcsy írta...

    Kedves Limara!
    Már nem tudok újat írni, mert annyian leírták előttem. Egyszerűen csak köszönöm. A családom is imádta:-)

    Unknown írta...

    Timi kérdezte még korábban, hogy mitől lehet szalonnás a belseje. 2 adagot sütöttem. Mind a két adagban volt diós. Az első adagnál, ahol szárazabb lett a diótöltelék, ott nem lett szalonnás a tészta. A 2. adagnál, ahol ki akartam próbálni, hogy milyen lesz, ha kicsit nedvesebbre hagyom a diótölteléket, ott szalonnás lett a tészta. Lehet, hogy ez is közrejátszhat.
    Gondoltam, megosztom a tapasztalatom, hátha másnak segít. :)

    Anett írta...

    Kedves Limara!
    Karácsonyi beigli receptért egyértelmű volt, hogy a Te blogodra jövök és nem is bántam meg :) Valami hihetetlenül finom, puha beiglit sikerült készítenem a leírásod alapján! :) Ezer hála és köszönet az egész család nevében!!! :))

    Névtelen írta...

    Szia Limara! Az Andi-bejgli szuper lett, íze, formája, minden csúcs. Egyetlen bajom, hogy 2-3 nap után morzsálódik, nem lehet szépen szeletelni, leesik a "héja". Szerinted mi lehet a baj?
    Várom a válaszod, hogy továbbadhassam a titkokat a tanáriban! :)
    Köszönet! :)

    Limara írta...

    Örülök a beigli sikerének nagyon! :))

    Nem tudom, mitől száradhatott ki, csak tippelni tudok. Vagy kicsit túlsütötted, vagy nagyon száraz volt a töltelék, vagy nem megfelelő volt a tárolása....

    Petronella írta...

    Szia Limara4
    Mindenki csodájára járt bejglijeimnek,Dédi mama is azt mondta ilyen finom beiglit még sosenem ettem :-)MAradok a Te receptednél. A kenyereim is szépek, ízletesek.Aki receptet kér tőlem, ide irányítom, tuti talál magának való finomságot nálad. Szia

    Limara írta...

    Igazán örülök köszönöm szépen!:)

    Herczegnő írta...

    Kedves Limara!
    Ha jól olvasom, akkor 3 napos a folyamat?
    1. nap Tészta készítése, pihentetés
    2. nap Töltés töltelékkel, TS lekenés, pihentetés, este TF lekenés, pihentetés
    3. nap Sütés
    ??
    Meg szeretném idén karácsonyra csinálni a te receptedet, és ha így van, akkor meg kell terveznem a napokat előtte. Tehát akkor szombaton, 22-án el kell kezdenem.

    katyoka írta...

    Sziasztok!

    Azért nekem sikerült szétrepesztenem, bár én nem vagyok amúgy sem nagy bejgli-fun, szóval nem bánom, csak finom legyen. :)
    Egyébként érdekes, mert van egy mákosom, egy diósom, ezek megrepedtek oldalt. De van egy marcipánosom is, ami meg gyönyörűen egyben van. Szóval a bejgli sztoriban a töltelék a gyanús nekem! :)

    plasztiktündér írta...

    Limara, megsütöttem életem első bejglijét, gyönyörű lett, és nagyon jó, köszönöm a receptet :) a mákosnak valamiért törik a tésztája, és nem állt össze olyan szépen a töltelék ezzel egyébként mit tudnék kezdeni? mert szerintem a jövő héten újabb adagot kell sütnöm... :)

    Heidrich írta...

    Nagyszerű lett elsőre! Köszönet a részletes leírásért!
    Mondjuk a vágás teljesen másképp néz ki, alig válik el a töltelék a tesztától... nekem jobban is tetszik, mint a fenti képeken.

    Unknown írta...

    Kedves Limara!Már elkezdtem keresgélni a karácsonyi recepteket :) rábukkantam erre a csodás Beiglire.Ezt szándékozom idén sütni.Csak...nekem sajnos nincsen légkeveréses sütőm.Nagy baj ha villanysütővel sütöm,alul-felül sütéssel?Gondolom akkor nem sül meg olyan gyorsan.Köszönöm

    Limara írta...

    Nem baj, én is anélkül sütöttem. Alsó-felső sütés középső rács! :)

    Móni írta...

    Kedves Limara!

    Idén a család csokis bejglit is kért, de nem találtam eddig megfelelő receptet. Neked van esetleg bevált recepted hozzá, vagy ötleted, hogy milyen töltelék lenne jó?
    Köszönöm szépen előre is!

    Limara írta...

    Csokis bejgli??? Még eszembe sem jutott, de végülis nem is rossz ötlet! :) Talán a turbó csokis kifli töltelékével próbálnám meg...

    Unknown írta...

    Kedves Limara!

    Még egy kérdés..jól értem/gondolom,hogy ezt a rácson sütöd meg?

    Limara írta...

    A bejglit? Nem, dehogy! Tepsin! Csak a rácson hűtöm ki!

    Katalin írta...

    Kedves Limara, a marcipános beiglit végül sikerült megsütnöd? Receptet fel tudnád tenni?

    Én nagyon szeretem a gesztenyéset is, tudnál adni tippet milyen töltelékkel próbálkozzam?

    Nagyon köszi:)))

    ui: eddig bármit sütöttem tőled, pont olyan amilyen a képeden:))) a kedvenc a csokitorta.....

    Katalin írta...

    Még egy dolog eszembe jutott: mi a "megfelelő tárolás"? miután kihült, folpack?

    nagyon köszi:)))

    Unknown írta...

    Kedves Limara!
    Azt hiszem ezt a bejglit fogom idén elkészíteni,köszönöm a sok-sok receptet amiket megcsináltam egytől egyig fantasztikusan sikerültek.
    Nagyon Boldog Karácsony kívánok neked és a családodnak!
    Sok puszi!

    Gyöngy-szirom írta...

    Kedves Limara! Nagyon szeretem ezt a receptedet, már többször is megcsináltam. illetve Andi receptje,persze. Szóval egy gondom van, évközben egy olyan lakásba költöztünk,ahol nincs hideg hely, csak a hűtő. Az meg ugye nem ok, akkor most például mit lehet csinálni? Ne tegyen el másnapra, hanem állítsam össze délelőtt, pihentessem egy kicsit és süssem? vagy szerinted?Attól félek, hogy egy éjszaka pihentetés utána ha nem hideg helyen van,túl fog kelni. köszi a segítséget! :-)

    Limara írta...

    nem, a hűtő jó! :)

    Gyöngy-szirom írta...

    Kedves Limara! Köszönöm, akkor hűtőben lesz. Áldott karácsonyt és boldog új évet kívánok!

    cygne írta...

    Koszonom, tavaly nagyon jo lett, iden is nekilstok. Eljen Limara es Andi....

    Era írta...

    Kedves Limara!

    SOS, a tésztába szükséges 25 dkg vajat lehet helyettesíteni ugyanennyi zsírral?
    Milyen lesz így a tészta, mennyiben lehet más, mint a vaj + zsír keverékével készített tészta?
    Fontos, előre is köszi, üdv, Erika

    Limara írta...

    nem tudom, nem próbáltam, de szerintem kevesebb zsír kell bele mint vaj

    Andi írta...

    Nagyon finom lett, köszönet Neked és persze Andinak is. Életem első beiglije, ami nem repedt ki. További kellemes ünnepeket!

    Archaniel írta...

    Kedves Limara!

    Szeretnem zsir nelkul sutni, kivalthatom vajjal?

    Jo teged olvasni, tanulni toled :)

    Móni írta...

    Kedves Limara!

    Idén már 4. alkalommal fogom a recepted alapján elkészíteni a bejgliket. Viszont mivel elég sűrű az ünnepek előtti programom, szeretném minél hamarabb elkészíteni őket.
    Szerinted mennyi ideig állnak el jól befóliázva?

    Limara írta...

    Fogalmam sincs, ilyet tesztet nem végeztem, de hűvös helyen sokáig szerintem, sőt, jól fagyasztható is.....

    Móni írta...

    Akkor akár ha most hétvégén elkészítem, szerinted eláll az ünnepekig?

    Doktor1 írta...

    Kedves Limara!
    Én csak a lépcsőházban tudnám a bejglit pihentetni éjjel, ahol talán 14-15 fok van. Este gondoltam megcsinálni, és reggel korán sütni. Túlkelhet?
    Kriszta

    Limara írta...

    Kedves Doktor1! Nem, jó lesz!

    Gabriella írta...

    Kedves Limara,

    Meg szeretném sütni a beiglidet karácsonyra. Tudnál segíteni abban, hogy mennyi fahéj kell a töltelékbe?

    Köszönöm,
    Gabriella

    Limara írta...

    1 teáskanál

    Unknown írta...

    Kedves Limara!


    A segítségedet szeretném kérni.

    A recepet elkészítésénél, ahogyan írtad, egy éjszakára pihentetni kell a bejgliket hűvös helyen, de nem hűtőben. Ezt én sajnos csak hűtőben tudom megoldani, mert a lakásban sajnos nincs olyan hűvös hely, mint pédául kamra stb.

    Szeretném megkérdezni, hogyha hűtűben pihentetem, akkor nem úgy fog sikerülni a bejgli, ahogy kellene neki?

    Válaszodat előre is nagyon köszönöm!

    Linda írta...

    Kedves Limara (vagy más?)!
    Végignéztem, 3-man is kérdezték, de nem látom a választ :-( hogy hogy is van ez a pihentetem - hideg éjszaka - délután - reggel - kenés sorrend? A "amikor kész a bejgli" sem világos, mert utána tesszük csak a sütőbe...

    Szóval egy időrend sokat segítene itt a hajrában. Köszönjük!

    Gabriella írta...

    Kedves Limara,

    Szeretném megköszönni ezt a remek receptet, nagy sikere volt a beiglinek, mind a 6 rúdnak. Egyik sem repedt ki, s a töltelék is remek volt.

    Én hűtőben éjszakáztattam, mivel más hideg hely nálam sincs.

    Akiknek esetleg nem tiszta még a sorrend:
    1. Töltelék elkészítése (lehetőleg előző nap, hogy teljesen kihűljön.)
    2. Lehetőleg délután: tészta összeállítása, nyújtás, töltelékkel való megkenés, feltekerés. Tojássárgájával való lekenés.
    3. Ha már megszáradt a tésztán a tojássárgája, akkor kell lekenni a tojásfehérjével. Ezután kell hűvös helyre tenni éjszakára. Ha nincs kamra, akkor hűtő is tökéletes, nekem semmi baja nem lett.
    4. Másnap reggel sütés.

    Orsi írta...

    Kedves Limara!

    Idén tervezem először elkészíteni e szerint a recept szerint a bejglit.
    Két kérdésem lenne:
    Finomliszt helyett rétesliszttel milyen lenne az eredmény?
    Illetve a tésztában egy kis méz elfér?

    Köszönöm válaszod előre is, remélem, időben lesz még!

    Orsi

    Orsi írta...

    Szia Limara!

    Idén tervezem először e recept alapján készíteni a bejglit.
    Két kérdésem lenne:
    Finomliszt helyett rétesliszttel milyen lenne?
    Illetve egy kanál méz mit tenne a tésztával?

    Köszönöm válaszod, remélem, még időben érkezik!

    Zsu írta...

    Szia Limara!
    Gesztenyéset szeretnék készíteni, esetleg töltelék ötleted hozzá?? Köszi!!!

    Agi írta...

    Kedves Limara,


    durumliszttel meg tudom csinálni ezt a receptet? Nem kalandvágyból, hanem kényszerűségből lenne így, de nem ismerem még a durumliszt természetét. Mit kellene Szerinted a recepten változtatnom? Köszönöm, Ági

    Kiss Éva néni. írta...

    Kérdésem: a töltelékhez akkor fél liter forró vízzel kell a cukrot felfőzni? Vagyis az összesen 70 dkg mák-dió és 50 dkg cukor esetében?