2010. május 12., szerda

Túrós batyu

Tegnap kapros zöldbablevest főztem, mellé készültek ezek a túrós sütik. Túrós batyukat nagyon ritkán sütök, szökő évente talán. Lehet, hogy ezért is voltak ilyen kapósak, talán csak a kisebb fiam nem volt odáig érte, mert sok mazsolát tettem bele. Szerintem a túrós batyu nem túrós batyu mazsola nélkül!
Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 3,2 dl tej
  • 1 tojás
  • 1 mk. só
  • 2-3 ek. cukor
  • 8 dkg olv. vaj
  • 2,5 dkg élesztő
A kenyérsütőgép üstjébe készítettem a vaj kivételével az összes hozzávalót. Elindítottam a dagasztást, majd kb. 10 perc múlva a vajat is az üstbe öntöttem. Szép hólyagos, kissé lágyabb tésztát dagasztattam.
Kelesztőtálban (vagy a kikapcsolt gépben) hagytam duplájára kelni.
Ezalatt elkészítettem a tölteléket:
  • 50 dkg túró
  • 2 csapott ek. búzadara
  • 4 ek. cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 10 dkg mazsola
  • 2 tojás sárgája
  • 2 tojásfehérje kemény habbá verve
Az áttört túrót elkeverem a cukorral, búzadarával, citromhéjjal, vaníliás cukorral, tojások sárgájával és a mazsolával. A felvert tojásfehérjét óvatosan forgatom bele.
 
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, majd kb. 3 mm vastag négyzet alakra nyújtom. 10x10 cm-es négyzetekre vágom, a közepükre teszek egy-egy kanállal a töltelékből.
 
A négyzetek sarkait középen összefogom, csavarok rajta egyet:

Sütőpapírral bélelet tepsire sorakoztatom őket, hagyom kb. 20 percig pihenni, végül lekenem felvert tojással a batyukat. 180 fokra előmelegített sütőben sütöm kb. 15 percig.

59 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodásan néznek ki

DebiGabi írta...

Nagyon szépek lettek:D
De szeretem. És milyen rég készítettem. De jó, hogy eszembe juttattad:) Köszi.

starfi írta...

nagyon szépek, most annyira ennék egyet... úgyhogy kinyitom az ablakot, jöhet fényposttal! jó?:)

Ami írta...

Gyönyörűek lettek! És egyszerűen imádom! :) kérhetek egy kis batyut , légysziiii! :)

Moha írta...

Itt csücsül a hűtőben fél kiló túró,pont azon gondolkodtam mi legyen belőle? Eldőlt:)

mellissina2 írta...

Kedves Limara,
annyira jól néznek ki ezek a táskák,hogy legközelebb elkészitem,a fonott kalács recepted már leirtam eltettem,isteni volt,most a juhtúros pogit irtam ki,de van egy kérdésem,nem irtad,hogy amikor beteszed a hűtöbe,becsomagolod-e folpackba,szorosan?köszi.
Gondolom igen,mert én ugy szoktam,de azért kérlek ird meg,hogy igen vagy nem.
Előre is köszönöm.

Dia írta...

Reggel megláttam, azonnal elmentem a boltba túróért, jelenleg pihennek a batyuk (meg néhány lekváros háromszög, mivel nem volt elég a fél kg túró). Majd beszámolok az eredményről és a fogadtatásról.

Limara írta...

Köszönöm szépen, kedvesek vagytok! :)
Röptettem a csomagokat! :)

Mellissina! Igen, becsomagolom:)

duende írta...

Ó de szép! Olyan, mint amilyennek a nagykönyvben meg van írva! :)

Limara írta...

Köszönöm, kedves vagy! :))

Viki írta...

Gyönyörüek. Már hetek óta én is erre vágyom, de most kicsit visszafogott a konyhám. A túrót meg átmentettem a fagyasztóba. Azért lehet, hogy hétvégére elkészül.

Emes írta...

Nagyon szépek! Én nem merem "kinyitva" hagyni őket,mert félek, hogy kifolynak.
A múltkor én nem raktam bele mazsit, pont a lányom miatt,de nekem is hiányzott. ;o)

Kathy írta...

Istenien neznek ki! En is kaphatnek egy ket kis batyut a roptetes alkalmaval? :))

Dia írta...

Elkészültek, nagy sikert aratott, bár a fő kritikus még nem kóstolta meg. Köszönöm a receptet.

Brigitta írta...

Nagyon guszták,jó lenne egy falat belőle!:)

Kála írta...

Vacsorára meg is sütöttem: szokás szerint isteni! Köszi a receptet!

libi írta...

Jaj, de szeretnék belőle egyet. Ez is az a kategória, amit a fiúk miatt nem süthetek, mert nekik nem kell. De én nagyon szeretem. Még jó, hogy nem ma sütötted, mert akkor most megütne a guta. Ica barátném ugyanis rá akart beszélni, hogy ma szaladjunk át ebéd után.

zseniko írta...

Hű, ez most este 10-kor egy kicsit megingatott. Annyira gyönyörű, szinte érzem az illatát és az ízét. Szerencsére nincs itt a közelemben, mert mostanság kicsit visszafogtam a szénhidrátot. De azért reggel, ha itt lenne, hmm...
De azt hiszem, a hétvégén megsütöm!
Üdv.
Enikő

Macsek írta...

Gyönyörűek :)) Ma jön haza a lánykám a nagyitól, készítek is neki mire hazaér! :D Én szoktam úgy is variálni, hogy a túró mellé baracklekvár is kerül :) vagy friss gyümölcs :)

Névtelen írta...

Elsőbbségi postával kérnék,1-2 db-ot, ezekből a nagyon guszta finomságokból.
Mazsolával az igazi, anélkül elképzelhetetlen. Én is csak azzal készítem. Az egyik legfinomabb kelt sütemény.
Gratulálok Marcsi!

Névtelen írta...

szia, nagyon tetszik! régóta keresek túrós batyu receptet, örülök, h. éppen nálad találtam meg! az általad beírt recepteket kétkedés nélkül elkészítem, még sosem csalódtam bennük (benned)!! nálam a fele kapros-túróval készül majd (a gyengém...). jó hétvégét! timi

4Gyerek írta...

Gondolom elég ha annyit mondok, hogy az 1 éves fiam itt áll mellettem, s kiabál, hogy ááá-áááá....jöhet a következő falat.
Apája is szuperlatívuszokban jellemezte. Első recept amit kipróbáltam, a következő egy kenyér lesz, amire a párom a képed alapján azt mondta: akárcsak a bolti, nagyon szuperül néz ki.
Kormi

Limara írta...

Ó, igen!:))) A gyerekek dicsérete a legtöbb. Puszi neki!:)
remélem a kenyér sem fog csalódást okozni:)))

nóra írta...

Nálunk is nagy sikert aratott:)a héten már másodszor sütöm,ma anyósék is kóstolják:)

Lilla írta...

Megsütöttem én is, de nem találtam otthon mazsolát. Volt viszont málnám. Csodajó volt vele. Minden szuuuuper, amit innen kipróbálok!!!!!

Limara írta...

Nóri! nagyon örülök!:))

Lilla! Nagyon örülök, köszönöm szépen! A málna remek ötlet!:))

Praliné Zsuzsi írta...

Tegnap megcsináltam, és az egyik vendégem azt hitte, hogy bolti :))) Köszi a receptet! Zsuzsi

Krisztina írta...

Kedves Limara!
Szerinted mákos patkónak is elkészíthető ez a tészta? Csak a buborékkalácsot találtam mákosnak, és a gyerekek a mákosért vannak oda.
A habcsókos kalács isteni volt! Már sokadik finomságot sütöm és imádjuk!
Köszönöm a válaszodat.
Szép napot! Krisztina

Limara írta...

Kedves Krisztina! Köszönöm!:) Igen, készíthetsz belőle mákos kifliket is!:)

Névtelen írta...

Kedves Limara, muszáj leírnom:
Ma az egyszerű tejfölös kifli tésztájából és a batyuk töltelékéből kreáltam egy nagyon finomat!
Az általad leírt tölteléket sósan készítettem el (túró, tojássárgája, só, 2 gerezd fokhagyma, felvert fehérje) és némelyikbe ment kolbászkarika is.
Hogy milyen finom lett!!! Köszönöm, hogy írod a blogot!

Petra

Limara írta...

Jól hangzik, szinte érzem az illatát!:) Én köszönöm a kedvességedet!:)

JD írta...

Jelentem, elkészült, Isteni lett! Köszönöm :)

JD írta...

Még egy kérdés: hogyan tárolod a péksüteményeket, kifliket, kenyereket, hogy másnapra is frissek maradjanak?
Köszönöm válaszodat! Üdv. Dóri

Limara írta...

A jénaiban, amiben sütöm!:)) Tökéletesen megőrzi a frissességét :))

kismacska írta...

Szia Limara!
Megint olyan kérdéssel fordulok hozzád, hogy lehet-e valamelyik fázisban fagyasztani. Mert a párom mindent frissen sütve szeret a legjobban :)
Illetve, hogy hány darab lesz neked egy adagból?
kismacska

Limara írta...

Én nem szoktam, de gondolom működik fagyasztva is, amint megformáztad mehet a hidegre, ez mindig így van. Fogalmam sincs hány db lesz belőle, régen készítettem , egy szép nagy tepsivel volt...

Névtelen írta...

nagyon finom lett, most megyek sütni másodszorra.
annyiban módosítottam, hogy a tejallergiás kisfiam miatt a tésztát rizstejjel és holland margarinnal készítettem el. töltelékként neki házi eperlekvár került, a többibe maradt a túrós töltelék.
köszi a receptet.

Limara írta...

Szuper!:))

Csakugy:) írta...

Ohhh hogy ez milyen jól néz ki...hm:)
pont most azon gondolkoztam hogy valami finomat kellene sütnöm vacsira:) itt meg is találtam, hogy mi legyen:)
azt megkérdezhetném hogy hány darab jött ki neked belőle??:)

Kinga Gyori írta...

Isteni finomra sikerült, mondhatnám egy 'kezdőtől' haladóan. Nekem is gondjaim voltak a tészta felvágásával és a töltelék elosztásával. 12 db jött ki belőle, de nem teljesen egyenlő nagyságúak. Szuper jó az oldal!

mistyfy írta...

Kedves Limara! Nagyon banális a kérdésem. Hogyan kell egy tésztát nyégyzet alakúra nyújtani? Mi a technika? Mert nekem általában a kerekhez állnak a tésztáim a legközelebb, vagy a deformált valamihez. De négyzetet nem tudok nyújtani. Esetleg, ha lenne videó... :)
Köszönöm, Viki

Winebeershoot írta...

@mistyfy

Ezen a videón kb. 00:54-től látható egy tészta négyzet alakúra nyújtása: http://www.youtube.com/watch?v=_p0uRRqkCF4&NR=1

Bettina írta...

Kedves Limara!

Köszönet érte, hogy egyre jobban belelendülök a sütésbe. 20 éve meghalt a nagymamám, azóta nem ettem kapros túrós batyut, de most a Te tésztáddal, friss kaporral megsütöttem,és pont olyan jó volt mint anno a nagyié. Hálásan köszönöm!

Névtelen írta...

Szia!

Köszönöm a receptet ,nagy sikert aratott ! Nagyon finom lett! Megy a kedvenc receptjeim közé! :-)
Az enyém így sikerült:
http://kepfeltoltes.hu/view/120629/DSC02177_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Üdv:

Böbe

lax20 írta...

Helo!

Előre is bocsánatot kérek, az "off-olásért".

Elég sok vadas maradt, és mivel nem túl jól fagyasztható így gondoltam fel kellene valamire használni. Jött az ötlet: becsomagolom! Túrós batyu-molnárka II. hibrid volt a tészta. Szép és finom süti lett. :) Ez volt tegnap.

De találtam egy nagyon reform kenyeret itt:
http://www.peanutbutterandjulie.typepad.com/peanut_butter_and_julie/2012/01/pbjs-attempt-at-the-bunnerys-famous-osm-bread.html
és egy kis módosítással kipróbáltam. Nem mondom hogy minden nap megenném, de szerintem még visszatapsolom. A köles ebben az ételben is kifejezetten jól jött.

Limara írta...

Köszönjük:)

Mangu írta...

Szia Limara!
Körülnéztem otthon, és nincs mazsolám, de találtam egy zacskó aszalt vörösáfonyát. Gyorsan megsütöm a túrós batyuban, édesen! :-)

Mangu írta...

Limara, volna egy rövid kérdésem: keleszteni fridzsiben vagy a konyhapulton kell?
Köszi előre is!

Limara írta...

Konyhapulton...

Sz. Zita írta...

Szia Limara!
El szeretném készíteni ezt a batyut, ordával. Mi a titka annak, hogy a töltelék nem folyik ki sütés közben? Nekem eddig mindig kifolyt :(
Köszi előre a választ.

lhb írta...

Szia,
Nagyon guszta :) gondoltam nálad nézek túrós batyut, mert a tied tuti jó :)
Azt szeretném kérdezni, hogy a búzadarát nem lehet érezni benne? s muszáj azt beletenni? köszi szépen előre is a választ.
Betty

Unknown írta...

Sziasztok! Megcsináltam, isteni finom lett, még anyukám is megdicsért! Köszönöm a receptet! :)

lapinou írta...

Sziasztok, most sül nálam is :)Kíváncsi vagyok milyen lesz, a tésztába raktam egy kis teljes kiőrlésű tönköly lisztet is :) Az illata már most is isteni :)

Unknown írta...

Isteni lett! Köszönöm a receptet!
Melinda

Unknown írta...

Lenne egy kérdésem, kedves Mária :) Ha itt német földön csak ezt a hígabb krémes túrót tudom beszerezni, akkor hogy változtassak a töltelék arányaiban hogy jó legyen ?? Esetleg a tojás fehérjét hagyam ki, vagy máshogy ?

Limara írta...

őszintén szólva fogalmam sincs, nem dolgoztam még azzal a túróval. talán több búzadara vagy étkezési keményítő kellene bele, ami megköti

Unknown írta...

Limara,hát ez valami isteniiiiii!!!! :) <3 Köszönöm a receptet. :*

Unknown írta...

Kedves Limara!
Először is köszönöm a receptet! Már többször elkészítettem ezt a finomságot! :)
Felmerült bennem, hogy éjszakai pihentetéssel is működne-e, ha másnap reggel sütném ki, vagy nagyon eláztatná a túró a tésztát?
Köszönöm előre is!

Limara írta...

szerintem elázna....