2011. március 12., szombat

Napraforgó

















Pár napja Kati küldte nekem ezt a linket. Ugye milyen szép? Nekem is azonnal megtetszett. De én nem kalácsnak, sokkal inkább valami péksütinek képzeltem el, úgy gondoltam, valami jó kis töltelék feldobná.
Most egy sonkás kencét készítettem hozzá, de nagyon is el tudom képzelni akár fokhagymás vajjal lekenve és sajttal megszórva, gyönyörű lenne a szélén ropogósra sült sajt. A kolbászos töltelék is jól hangzik, alá kennék valami sajtkrémet, mascarponét. Vagy aszalt paradicsomos-olajbogyós-chilis pesztóval, vagy csak a hagyományos bazsalikomos pesztóval....végtelen lehetőség.
Fantasztikus lehet édes töltelékkel is. Ahhoz is ezt a tésztát használnám, de a sóból csak 1 tk. a cukorból viszont 2-3 ek. mehet bele abban az esetben.
A tészta egy nagyon egyszerű joghurtos kelttészta volt, pont mint a kenyértölcséré.
Hozzávalók:
  • 50 dkg finomliszt
  • 1 tojás
  • 140 g joghurt
  • 3 ek. olaj
  • 1,5 tk. só
  • 1 ek. cukor
  • kb. 1,8 dl víz
  • 2 dkg élesztő
  • + 1 tojás a lekenéshez
  • szezámmag, fekete szezámmag
Töltelékhez:
  • sonka
  • tejföl
  • mustár
  • erős pista
  • só, bors
  • reszelt sajt
  • hagyma
A töltelékhez ledaráljuk a sonkát, adunk hozzá kevés tejfölt, mustárt, sót, borsot, finomra aprított hagymát, reszelt sajtot.

A tésztához a szokásos módon a kenyérsütőgép üstjébe vagy dagasztógép táljába készítjük az összes hozzávalót és a kenyértésztánál kissé lágyabb, de nem ragacsos tésztát dagasztunk. Kelesztőtálban duplájára kelesztjük. 
Ezután enyhén lisztezett felületre borítjuk, négy egyenlő részre vágjuk. 


Az egyik tésztát kb. 2-3 mm vastag kör alakra nyújtjuk, majd egy sütőpapírral bélelt sütőlemezre tesszük.
Megkenjük a töltelékkel:
Kinyújtjuk a következő lapot és befedjük vele a tölteléket.
Egy poharat lisztbe mártunk, majd a tészta közepét megnyomjuk vele, de ügyeljünk, hogy ne szakítsa át a tésztát. Ez lesz a napraforgó közepe.
Egy pizzavágóval felcsíkozzuk a tésztát:
Majd minden csíkot tetszés szerint kétszer vagy háromszor megtekerünk:










Kb. 30 percig hagyjuk pihenni, majd egész felvert tojással lekenjük. A közepét megszórjuk szezámmaggal, mákkal, vagy fekete szezámmal, napraforgóval, stb.. Majd 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt szép pirosra sütjük.

86 megjegyzés:

gloria írta...

Gyönyörű!!!
A hosszú hétvégére terveztem a kenyértölcsér megsütését, de most elbizonytalanítottál!!!

Köszönöm a remek ötleteket:
Glória

Szemi írta...

Limara, ez valami gyönyörűséges! Ezt egyszerűen MUSZÁJ lesz megcsinálnom. :))

Blogkonyha írta...

Reggelire ilyen látvány.....Csodaszép!!!!

Limara írta...

Glória! Hosszú a hétvége, belefér mindkettő!:))

Szemirámisz! Én is ezt éreztem!:)

Kriszti! Köszönöm szépen!:)

Belly írta...

Szerintem iss gyönyörű,nagyon látványos!

Praliné Zsuzsi írta...

Ez micsoda szuper formázás!!

Renée írta...

Gyönyörű! A hétvége valóban hosszú, talán még én is kipróbálom...

Bianka írta...

Gyönyörű

Aniko írta...

Nagyon jò otlet!!Koszi a receptet!

Renée írta...

Viszont nem értek valamit.... Négy gombóc készül, de csak két réteget használtál. Ebből most akkor két ilyen szépség lesz, vagy többször kell rétegezni?

Macus írta...

Gyönyörű!
Megsütöm, annyira ínycsiklandó. Igyekszem már a hétvégén kipróbálni. Tuti valami pesztós vagy aszalt paradicsomos belsővel...

Limara írta...

Köszönöm szépen!:)

Renée! kettő darab lesz belőle!:)

Orsi írta...

Limara!
Megsütöttem,szuper lett:))
Köszönöm szépen a receptet!
Nálunk egy paradicsomos,sajtos és egy +sonkás készült.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/0hRHT08ZHc-DZ5aVVqIISQ?feat=directlink

Köszönöm szépen!

Száva írta...

Ez remek..!Hóvégére megint bulit rendezünk és akartam valami látványos-édeset sütni, ráadásul ebből mindenki törheti magának. :)Köszi!

egycsipet írta...

Csodaszép lett, nagyon klassz ez a formázás! :)))

Névtelen írta...

MARCSIM!

Ez mar egy asztrosohwba is beillik! Nemtudod hogy miert van ekkora napfogyatkozas??? es ennek Te vagy az oka! hihi Meg nagyon sok ilyen "egi "dolgot kivanok!
ILDIKO

Kata írta...

Limara!
Gyönyörűséges!!

Unknown írta...

Nyam-nyam-nyam!!!

erika írta...

Ámulattal csodálom a nap mint nap készülő sütéseidet!Hatalmas tudással, munkaerő bírással vagy megáldva!

Csipkerózsa írta...

Ma szedtünk egy adag medvehagymát... És már érzem az illatát: medvehagymával, sonkával, sajttal töltve. Ha nem lennék ilyen fáradt, már most nekiállnék.:-)))
Szebbé tetted a hétvégénket, köszönjük Limara!

Katyi írta...

Marcsi! Ez már megint csodaszép, és az alapötlet után beindulhat az ember fantáziája! Alig várom, hogy kipróbálhassam!
Katyi

Lilahangya írta...

Jajaj de szep Limara!

Boboce írta...

Jééézusom! Mostmár tudom, miről beszéltek a lányok ma .. ez valami fantasztikus!!! :))))) Gyönyörűséges!!! :)

Kreatív konyha írta...

Ez egyszerűen gyönyörű!

fevi írta...

Hát Marcsikám, ez meseszép! Az ízéről meg gondolom ne is beszéljünk. Nem tudom, képes leszek e megállni, hogy magam is elkészítsem. Aztán majd össze hasonlítjuk, és jót nevetünk, jó? millió puszi

Névtelen írta...

Szia Limara,pár napja találtam a blogodra. Tegnap megsütöttem a szegedi kiflit,egy óra alatt elfogyott. Holnap megpróbálkozom a napraforgóval, hátha ízleni fog az is.Köszi a sok szines receptet,így könnyebb hozzáfogni,hogy látom az eredményt.üdv:Mártuci

Andrea írta...

Hu, de szuper jo... En arra gongoltam, hogy edes tolteleket is lehetne bele tenni... Mondjuk lekvart, vagy cukros diot, esetleg makot.... Szerinted az jo lenne ehhez a tesztahoz???

krisssz írta...

Köszi a fantasztikus tippet! Én ugyan kicsit módosítottam, és édesre csináltam, de úgy is nagyon finom lett. http://krisssz.blogspot.com/2011/03/virag-suti.html

Macus írta...

Megsütöttem, ill. a második még a sütőben van. Piros pesztó és sok sajt került rá, a tetejére szezámmag. Nagyon finom!!

Tűzpadka írta...

Fantasztikus ötlet!

Limara írta...

Köszönöm szépen, nagyon kedvesek vagytok!
Azt hiszem soha ennyi olvasót nem mozgatott meg még egy recept sem mint ez, ilyen hamar. Egymás után kapom a képeket!:))

Az édes töltelékhez is megfelelő ez a tészta, de a sóból csak 1 tk-nyit a cukorból pedig 2-3 evőkanállal tennék bele.Mindjárt pótolom a bejegyzésben.

Barbi konyhája írta...

Kedves Limara!
A tegnapi napon, késő este döntöttem el, hogy ma ebédre ezzel lepem meg kis családomat. Hát, nagyon nagy sikere lett! Gyönyörű és nagyon finom keltészta különlegességgel lettem gazdagabb! Köszönöm!

Foodfit_photo írta...

Bravo!!! Sensacional!

Un saludo.

Juccantó írta...

Kedves Limara!

Köszönöm az ötletet,ma én is elkészítettem ezt a csodaszép "napraforgót" dió töltelékkel!!

Vcsilla írta...

Szia Limara!
Mint kezdő szakács megkérdezhetem a töltelék arányait. (Csak olyat ne, mint Nagymamám mondott, hogy "úgy érzéssel", "amennyit felvesz" :D) Köszönöm. Szeretem nagyon a blogodat, örülök, hogy Rád leltem.

Ami írta...

Szenzációs ez a napraforgó!
Általában elég bénán szoktak sikerülni a kelt tésztáim, de ez még nekem is összejött. Látványos, szép és nagyon finom!
Köszi Marcsi! :)

Erzsi Kanadabol írta...

Nagyon szep lett, mar alig varom hogy vege legyen a munkanapnak es beindithassam a kenyersutogepet a dagasztasra. Szenzaciosan tehetseges vagy Marcsi. Ha nem teszel fel receptet naponta, mar kezdek depresszios lenni.

Unknown írta...

Szia Marcsi!Ma én is megsütöttem ezt a finomságot.Ezzel kínáltam meg a vendégeket,mert ma volt a nagyobbik fiamnak a névnapja.Nagyon finom volt!Nem tudtam lefényképezni,mert nem sok maradt.

Feszter írta...

Szia! Köszi, megcsináltam fokhagymás sajtos töltelékkel. Gyönyörű, finom. Blogomban megírtam.

KaZsu írta...

Délután 3-kor kitaláltam, hogy ezt meg kell csinálni. Pizza alappal (sok hagyma, paradicsom, bazsalikom, pici oregano,..)kentem meg és megszórtam reszelt sajttal. Már az egyik elfogyott, pedig nincs is itthon még az egész család!
Nagyon finom a tésztája, és könnyű vele bánni, és hát kinézetre se "piskóta" !!
Köszönöm, ismét remekeltél Marcsi!!

nell írta...

Kedves Limara,

köszönöm szépen a receptet s a fotókat, elkészítettem sonkás-kockasajtos-füstölt sajtos töltelékkel, nagyon finom lett, a párom is odavolt érte:)

Nell

Moha írta...

Gyönyörű lett! Viszem a receptet, ha már a nap nem süt, sütünk helyette egy ilyet:)

Unknown írta...

Megsütöttem, szép lett, és finom is, mert mind elfogyott! Köszönöm szépen!

zsizsa írta...

Én is megsütöttem tegnap vacsorára, lett egy tejfölös-mustáros-sonkás, meg egy zöldfűszeres-hagymás-paradicsomszószos. Mindkettő isteni lett, és ahogy kinéztek! Nyammmmm! :D

zsizsa írta...

Tegnap én is megsütöttem vacsira. Lett egy tejfölös-hagymás-sonkás és egy zöldfűszeres-hagymás-paradicsomszószos. Mindkettő isteni lett, és ahogyan kinéztek! Nyammmmm! :D

Bori írta...

Kedves Limara! Először is csodaszép ez a napraforgósüti! Nekem viszont sajnos nem egyértelmű (a kommentek alapján sem): az 50dkg lisztből akkor két ilyen kész napraforgó készül? Mert én valószínűleg csak egyet csinálnék, és akkor felezve sütném.. Előre is köszi! Bori

Limara írta...

Igen, kettő:))

beaa írta...

Kedves Limara,

ha nincs friss élesztőm, szerinted működne szárítottal? Hány dekával helyettesíthetném a frisset?

Köszönöm,
beaa

vanocska írta...

én "naiv "csak féladagot csináltam egy mákos-kókuszos verzióban(reszelt almával lazitva),kis narancslekvárral megspékelve ,mondván elég kettönknek ,hát tévedtem ,már alig maradt nekem pár darab...

Limara írta...

Kedves Beaa! Igen, lehet. Egy egész csomagot beletehetsz, olyat, amire az van íva, hogy fél kiló liszthez elegendő. Ha jól emlékszem 7-8 g.

Limara írta...

Vanocska!:)) Muszáj lesz ismételni!:))

vanocska írta...

Úgy lesz és szerintem gesztenyés töltelékkel de lehet valami sós töltelékkel is elkészitem ...

Cinkepiri írta...

Ez a napraforgó-pizza nagy találmány.
Megsütöttem tegnap. Egy készült sonkás-túrósjuhtúróstejfeles-sajtos változatban, egy pedig kolbászos-tejfeles-hagymás-sajtos lett.

Ismételjük!

Hétvégén túrós-sajtos-spenótos/csalános készül és újra kolbászos.

Köszönet az ötletért!

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Már egy ideje nézegetem a blogodat, s csak ámulok, de eddig még nem írtam. Gratulálok, fantasztikusan ügyes vagy! Teljesen elvarázsolnak a finomságaid! Az embernek a szájában összefut a nyál a fényképeid láttán.:) Ma megsütöttem ezt a csodás napraforgót, a család boldogan falatozza.:) Lehet, mire ezt a pár sort leírom, már el is fogy.:) Azt hiszem, legközelebb dupla adagot kell sütnöm. Ki fogom próbálni édes töltelékkel is.
Köszönöm ezt a fantasztikus receptet!

Adri

Limara írta...

Kedves Adri! Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett!:))

Kata írta...

Kedves Limara,
ez csodaszép, megpróbálkozom vele. Holnapra kéne, ha ma megsütöm, holnap finom még, vagy inkább keljek hajnalban?
Köszönöm a választ előre is,
Kata

Limara írta...

Köszönöm!:)) Én hajnalban kelnék, frissen egészen más!:)

Bakó Kata írta...

Kedves Limara!
Köszönöm a receptet, csodás!
Hamar megvan és öröm dolgozni vele, szinte simul az ember kezébe a tészta, rég éreztem ilyen örömöt!
Már megsütöttem a napraforgót Gábor napra az "uramnak", most sülnek a sajtos-tökmagos szalagocskák és már megcsináltam egy nagy adag nutellás zsemle-adagot.
Azt hiszem megjött a kedvem a kenyér- és kalácssütéshez... :)
Az ötleteket a töltelékhez meg szorgalmasan gyűjtöm a többiektől... Nekik is nagy köszönet a remek kombinációkért. :)

Antal írta...

Köszi az eddigi recepteket, sütögetek belőlük. Ez ma fog elkészülni, de diós töltelékkel (sok diónk van még mindig). Majd beszámolok az eredményről! Kati

Bori írta...

Megcsináltam, és nagyon-nagyon finom lett, tényleg mindenkinek nagyon ízlett. Visszatérő vendég lesz, az garantált! :-) Köszi szépen!

Bori írta...

Feltettem a blogomra, igaz, nem lett olyan szép még mindig, mint a tiéd :-) Köszi még egyszer!

Kata írta...

Kedves Limara!

Megcsináltam a napraforgókat, végül úgy, ahogy ajánlottad, reggel sütöttem meg, de a tészta éjjel kelt a hűtőben, némi izgalom miatt :D
Miközben készítettem, elgondolkodtam, hogy tuti megéri-e a macerát (de én nagyon gyakorlatlan vagyok), és jelentem, megérte. NAgy sikere volt, pedig közel sem lett olyan szép, mint a Tiéd.
Egy tejfölös-fokhagymás-sajtos, és egy nutellás készült.
Legközelebb nem géppel csinálom a tésztát, hanem kézzel, mert géppel még inkább béna vagyok :D

Köszönöm még egyszer, a tanácsot is.

Mimmo-gyöngy írta...

Szia Limara!
Tegnap sütöttem napraforgókat, édeseket;)
Egy diós-baracklekvárost, és egy fahéjas-mandulásat...Bográcspartira;)
Olyan gyorsan elfogyott, hogy meg sem tudtam kóstolni.Nekem csak az elkészítés élménye maradt:)

Labidiga írta...

Csak csatlakoznék az előttem szólókhoz: én is mecsináltam, jelentem isteni lett! Medvehagymás-sajtos kencét tettem bele. Köszönöm a receptet! :-)

Judit írta...

Kedves Limara!

Nagyon szép ez a tésztád (is), szeretném elkészíteni egy kerti partira.
Ront a tészta állagán, ha előző nap meggyúrom, hűtőbe teszem és csak reggel töltöm, sütöm?
Szeretnék kelt tésztát vinni, de eddig még csak frissen készítettem.

Köszönöm szépen a válaszod!

Judit

Limara írta...

Hát, elég hosszú idő neki, de valószínűleg életre fog kelni reggel..

Zsunika írta...

Kedves Szerző!Beleszerettem a Napraforgóba és nekiálltam megcsinálni.Minden hozzávalót követtem a tésztával kapcsolatban és olyan lágy tésztám lett,hogy alig tudtam vele dolgozni.Kenyérgépben dagasztottam én is.Hiába liszteztem, jobban hasonlított a lángos tésztájára, mint bármi másra :-).
Most ott tartok, hogy nagy nehezen megtöltöttem (mondanom sem kell, nem úgy néz ki az eredmény, mint a képeken)..és nem épp a legszebb látvány.Elronthattam volna valamit?Mindenesetre kíváncsi leszek az eredményre..Hátha a sütés majd javít a külalakon is :-D
Üdv:Zsuzsa

Limara írta...

Kedves Zsunika! sajnálom! Nagyon sokan megsütötték már és eddig mindenkinek jó volt. Nem lehet, hogy elmérte a folyadékot? Velem már előfordult..

Zsunika írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Névtelen írta...

jujj, de gyönyörű. ezt muszáj leszek kipróbálni.
most meg megyek és megsütöm az egyik kiflidet :D
annyit szoktam változtatni a receptjeiden, hogy az alaptésztákba nem használok tejet, tejfölt, így rizstejjel helyettesítem azokat (egyik manóm nem ehet tejest, ezért)
de így is finomak és mindig sikerük van, köszönöm.
Dia

Klaudia írta...

Szia!
Ma ezt a receptedet megtaláltam a Mindmegette oldalán sonkás napraforgó kelt tésztából címszó alatt. Persze nem a Te neved alatt, de a hozzávalók egy az egyben Tőled vannak.
Remélem nem baj, hogy szóltam, hogy mások használják a receptedet.
Üdv: Klaudia

Limara írta...

Szia Klaudia! Nem, dehogy, köszönöm szépen!

Névtelen írta...

Kedves Limara,

Ez a napraforgó is gyönyörű, alig várom, hogy kipróbáljam.
Lehet, hogy nem elég figyelmesen olvastam el a leírást, illetve bevallom, hogy a megjegyzéseket sem olvastam végig. Az lenne a kérdésem, hogy miért 4 részre osztod fel a tésztát, ha abból a leírás alapján csak 2-t nyújtasz ki és használsz fel? Köszönöm a választ, elnézést, ha nem helytálló a kétdésem.

Üdv, Eszter
U.i.:Nagyon jó blog, sokat tudok Tőled tanulni.

Limara írta...

Kevdes Eszter! Köszönöm szépen! :) Egy napraforgóhoz valóban csak kettő tészta kell, de ebből a mennyiségből 2 db napraforgó lesz.

Névtelen írta...

Szia Limara,
az én tésztám is nagyon ragacsos lett,már a gépben láttam. Hiába tettem hozzá lisztet, nem lett jobb. Az eredmény jó lett, csak dolgozni volt vele macerás. Számít, hogy milyen joghurt megy bele? Neked hogy lesz formázáskor mértani pontos minden?

yokkoa írta...

Kedves Limara!
Ma ezt a napraforgókalácsot sütöttem, édes tésztával - ahogy irtad - csak habcsókosan, darált mandulával. Finom lett és még kinézetre sem utolsó,de iszonyatosan megszenvedtem vele... A kelesztést úgy csináltam, ahogy irtad: ujjal próbálgattam és mikor már nem ugrott vissza a tészta, akkor kezdtem nyújtani. De valami iszonyatos volt: egyszerűen nem lehetett szép kerekre megcsinálni. Ha nem liszteztem leragadt, ha liszteztem összeugrott.
Ami másképp csinálok: nincs kenyérgépem, ezért robotgéppel dagasztom legalább 10 percig,meg mig sima nem lesz. Előtte az élesztőt futtatom. Lehet,hogy nem kéne?
A tészta miután megsült: ahogy beleharapok összenyomódik, de utána egyből a szemem láttára visszanyeri az alakját. Ez jó?

yokkoa írta...

Bocsi,hogy ennyit akadékoskodok, de volna még kérdésem: amig az első napraforgóval bibelődsz hogy oldod meg, hogy a másik két gombóc ne keljen túl? hűtőbe teszed? vagy olyan gyorsan dolgozol, hogy annyi idő alatt nem kel túl? Köszi a türelmedet :-)

Limara írta...

Kedves Yokkoa! Nem akadékoskodás, csak a tökéletességre való törekedés a kérdezés:))
Igazából csak a gyakorlat hiányzik még... a tésztát csak éppen kell alálisztezni, én a tenyeremmel szoktam elsimítani és miközben kör alakúra nyújtom, fordítgatom... a másik gombócot meg csak magam mellé teszem, mert pikk-pakk meg van az első (gyakorlat) annyi idő alatt nem fog túlkelni...

Névtelen írta...

Én tegnap próbáltam ki. Megküzdöttem vele. Nincs kenyérsütő, pláne dagasztógépem, így kézzel dagasztottam. Még sosem csináltam keltésztát.
De büszke vagyok magamra, és köszönöm neked Limara, mert ha nem is tökéletes, de igazán szép lett, és mennyei finom :D

Limara írta...

Szuper! nagyon örülök! :)

Névtelen írta...

Kedves Limara:-)
Köszönöm a receptet, én kenyérsütő nélkül sütöttem,így is nagyon jó állagú,könnyen nyújtható, rugalmas tésztát kaptam belőle. Az anyukám 70. szülinapjára készültek a napraforgók,az egyik bazsalikomos pesztós sajtos a másik paradicsomos, fűszeres, darált húsos töltelékkel. Nagy sikert arattak, nagyon mutatósak és finomak lettek.
Köszönöm!Márti

Limara írta...

Kedves Márti! Én köszönöm! :)
Édesanyádnak szeretettel gratulálok! :)

Unknown írta...

Kedves Limara!

Borzasztóan tetszik a recept, és szeretném is kipróbálni. A kérdésem az lenne, hogy ha édes töltelékkel szeretném elkészíteni, változtassak-e valamit a tésztán, vagy jó lesz a leírtak szerint?
Válaszodat előre is köszönöm.

Limara írta...

Csak a cukor és a só arányán érdemes változtatni. 1 tk. só és 3 ek. cukor kell ilyenkor bele....

Unknown írta...

Kedves Limara! Napraforgót szeretnék sütni, de csak egyet. A hozzávalókat gondolom felezhetem, de a tojás mehet bele egy egész? Illetve, ha nincs itthon joghurtom, csak tejföl, akkor azzal is jó, és mennyit tegyek bele? Köszi: Andrea

Zsuzsa írta...

Szia Limara, köszönöm a receptet, finom és mutatós.
Üdvözlettel: Zsuzsa