2011. október 7., péntek

Sütőtökös-csokoládés kalács

Sütőtök, ismét csak sütőtök!
 A sütőtök és a csokoládé tökéletes párosítás. Ha még narancsot is teszünk melléjük, akkor pedig egyszerűen verhetetlenek.

Hozzávalók:
  • 60 dkg finomliszt
  • 1 mk. só
  • 2-3 ek. cukor
  • 120 g sütőtökpüré
  • 2,5 dl tejszín
  • kb. 1 dl friss narancslé
  • fél narancs reszelt héja
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tojás
  • 3 dkg friss élesztő
  • 80 g sütésálló csokoládé
  • 1 tojás a lekenéshez
  • jégcukor
Elkészítés:
Azzal kezdem, hogy a cikkekre vágott sütőtököt 220 fokos sütőben megsütöm. Kihűtöm, majd kimérek belőle 120 g-ot. A kenyérsütőgép vagy dagasztógép üstjébe mérem az összes hozzávalót a csokoládé kivételével. Elindítom a dagasztás programot és türelmesen várok, míg jó alaposan összedolgozza a gép. Ha a dagasztási idő második felében a tészta még nem elég lágy, akkor adok még hozzá kevés frissen facsart narancslevet (vagy teje), ha ellenben túl lágy lenne, akkor kevés lisztet szórok még rá. Ez a sütőtök nedvességtartalmától függ, a lényeg, hogy kalácstészta lágyságúnak kell lennie.
Az utolsó percben adom csak hozzá a csokoládé lencsét. Apróra vágott, hagyományos csokoládéval is el lehet készíteni, de azt csak kézzel gyúrnám a tésztába, mert a gép melege megolvasztja.
Kelesztőtálban duplájára kelesztem. Vékonyan lisztezett felületre borítom. A tésztát darabokra vágom. Én most három kis kalácsot készítettem papír kapszliban, de lehet egy nagy kalácsot, vagy 8-10 darabba vágva kis briósokat is formázni.
A kalácsot ismét duplájára kelesztem. Míg kelnek a sütőt előmelegítem 180 fokra. A megkelt tésztát lekenem az egész felvert tojással, majd megszórom díszítő cukorral. A nagy kalácsnak 45 perc, a kisebb briósoknak 18-20 perc kell, hogy szép pirosra süljenek.


17 megjegyzés:

Petra írta...

Gyönyörű, mint mindig! :)))

Roza írta...

Nagyon szép, gusztusos!:)

Névtelen írta...

Ilyen csinos papírt honnan? meecee

Limara írta...

Köszönöm:)
A csinos papírt egy kedves olvasóm küldte, több méretben és formában:)

Éva írta...

Nagyon szép mutatós és guszta! Biztosan nagyon finom !:)

Marcsi írta...

De szépségesek!!!!!!

Barbara írta...

Nagyon szép!!!
(én speciel nem szeretem a sütőtököt ;-), valszeg ezt a receptedet sem fogom kipróbálni...)
DE,
A képről egyből az olasz panettone jutott eszembe,ami egy olasz karácsonyi (azt hiszem milánói) kalács jellegű péksütemény, a férjem nagy-nagy-nagy kedvence.
Végignéztem a recepteket, de nem találtam köztük.
Lehetséges,hogy még nem csináltál Limara????
Egyszer majd ha lesz időd, megosztasz velünk egy panettone receptet???
Köszönöm szépen
Barbara

Névtelen írta...

végem van! Csodás! sajna, ezt is meg kell csinálnom! Ne tedd ezt velem!! :D

Ildikó írta...

Nagyon jól néz ki. Ma délután kipróbálom

ILKE írta...

Nagyon szépek lettek, biztosan finomak is.
Örülök, hogy tetszett a kapszli.
Ha szeretnél még, akkor szólj, és szívesen küldök másmilyeneket is, pl.amiben lehet akár 1 személyes lasagne-ket is csinálni.
ILKE

Limara írta...

Kedves Ilke! Nagyon szépen köszönöm. A kapszlik csodásak, úgy őrzöm őket, mint a kincseket, még egyszer nagyon szépen köszönöm :) Szólni fogok, de természetesen nem fogadhatom el ajándékként, már így is zavarban vagyok. :)Marcsi

Macus írta...

Marcsi!
Ma megsütöttem, briósnak. Irgalmatlanul finom!

Limara írta...

Macusom! Szuper, nagyon örülök!:))

nevige írta...

Kedves Limara!

Megkérdeznéd nekem Ilkét, hogy hol lehet ilyen szép kapszlikat beszerezni, mert olyan jól mutat benne a kalácsod. Előre is köszönöm!

Névtelen írta...

És a drága Ilke elárulná, honnan szerzi a csinos kapszlikat? Kösz. meecee

Névtelen írta...

Csatlakozom a kérdezőkhöz :))) Hol lehet kapni ezeket a papírkapszlikat?

Köszönöm,
Petra

ILKE írta...

Kedves Limara rajongók!
A papírkapszlik beszerzési forrását elküldtem Limarának priviben, ha érdekel benneteket.Ilke