2011. december 19., hétfő

Csokis karácsonyi csillagok

Ez az egyik idei karácsonyi apró süti. Nagyon csokis, és nagyon finom. A tésztája egy egyszerű kakaós linzer, a tölteléke pedig egy nagyon jó csokoládé glazúr. Az összeragasztott csillagok még kapnak egy kis  csokoládét és hogy igazán ünnepi legyen, némi apró díszítőcukrot.
A tészta:

  • 300 g finomliszt
  • 10 dkg porcukor
  • 180 g hideg vaj
  • 3 ek. narancslikőr (vagy friss narancslé)
  • 2 ek. holland kakaópor
  • 1 tojás sárgája
  • 1 tk. sütőpor
A lisztet, a kakaóport, a cukrot és a sütőport alaposan elkeverem, majd hozzáadom a felkockázott hideg vajat. Az ujjaimmal elmorzsolom, majd a tojás sárgájával és a narancslikőrrel összeállítom a tésztát. Nem szabad sokáig gyúrni. (legegyszerűbb késes robotgépet használni)
Fóliába csomagolom és legalább egy órára, de akár 1-2 napra is hűtőbe teszem.

Míg pihen elkészítem a csokoládé krémet. Mandulasarok glazúrját használtam.
Hozzávalók:
  • 125 g étcsokoládé (csokoládélencse)
  • 50 ml víz
  • 15 g cukor
  • 25 ml tejföl vagy crème fraîche (esetleg natúr kókuszkrém)
  • 80 ml tejszín
  • 20 g puha vaj
A krém készítése közben vettem észre, hogy az összes tejfölt elhasználtam. Egy pillanatra kétségbe estem, de eszembe jutott, hogy van a hűtőben egy doboz natúr kókuszkrém. Lesz ami lesz alapon kipróbáltam és jelentem, tökéletes lett vele. Az elkészült krémnek egyáltalán nem lett kókuszos mellékíze.
25 g csokilencsét a vízzel, a cukorral és a kókuszkrémmel felfőzöm, és hagyom besűrűsödni. Félrehúzom. 
A tejszínt felforralom, elzárom alatta a lángot, majd kis adagokban hozzáadom a többi csokoládét. Addig kevergetem, míg teljesen felolvad. Ekkor a vajat is belekeverem, végül hozzáadom a tejfölös(kókuszos) krémet is. Alaposan elkeverem és hűlni hagyom. 

A tésztát lisztezett felületen vékonyra nyújtom és csillagkiszúróval kiszúrom. Sütőpapíros tepsin, 180 fokos sütőben kb. 8 percig sütöm. 
A kihűlt kekszeket a csokoládé krémmel összeragasztom.
Végül mikróban felolvasztok kb. 7 dkg csokilencsét 3 ek. olajjal, majd egy kanállal a csillagokra csorgatom. Megszórom díszítőcukorral és hűvös helyre teszem. 

5 megjegyzés:

Mary írta...

Nagyon szépek! :)

Gerdi írta...

Ó, köszönöm, egyik újabb szépség már itt is van:-) Csupa csoki, kész siker!

Heni írta...

Kedves Limara!
Most csináltam először ilyen karácsonyi aprósütit!Nagyon sok mindent készítettem már az oldaladról,benned, a receptjeidben még nem csalatkoztam...:-))DE!!Ez annyira nagyon jól sikerült és annyira nagyon az én ízvilágom,hogy most már késztetést éreztem, hogy ne csak magamban magasztaljalak!Az isten áldjon kedves Limara!Sok ilyen oldal létezik már...,sokat is barangolok ,de valahogy a Te oldalad az igazi nekem!Gratulálok!Áldott Karácsonyt Nektek!És továbbra is várom a recepteket!
Heni voltam Pécsről :-))

Hankka írta...

Megsütöttem, nagyon-nagyon finom! Köszönöm, a keresztfiam nevében is!

Limara írta...

Mary, Gerdi! Köszönöm szépen! :)

Kedves Henni! Köszönö nagyon, igazán jól esik a kedvességed! BUÉK!

Hankka! Nagyon örülök! :))