2012. április 18., szerda

Medvehagymás falatok


Megtörtént a csoda, a makói piacon lehet kapni medvehagymát! Úgyhogy tovább nincs mentség kedves makóiak, tessenek medvehagymát enni, roppant egészséges! Legjobb nyersen, vajas kenyérrel fogyasztva, de remek leveseket, főételeket, sós péksüteményeket lehet belőle készíteni.
Most egy roppant egyszerű falatkákat hoztam, amit a Hajtovány ihletet.

Hozzávalók:
  • 60 dkg finomliszt
  • 1,5 tk. só
  • 1 tojás
  • 0,5 dl olaj
  • kb. 3 dl tej
  • 3 dkg friss élesztő
A hozzávalókból egy jól nyújtható, de nem ragacsos tésztát dagasztok, amit kelesztőtálban duplájára kelesztek.
Míg kel elkészítem a tölteléket:
  • 20 dkg natúr krémsajt
  • 1 kisebb csokor medvehagyma
  • bors
A medvehagymát finomra aprítom, majd a Philadelphia jellegű krémsajttal alaposan elkeverem, sózom, borsozom.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítom és három egyforma darabba vágom. Egyenként keskeny téglalappá nyújtom őket, megkenem a medvehagymás krémsajttal, majd feltekerem:



A feltekert tésztarudakat apró, falatnyi kis trapézokra vágom. Sütőpapíros tepsire ültetem őket és hagyom kb. 30 percig pihenni. Ezalatt a sütőt előmelegítem 200 fokra.
Felverek egy egész tojást, a megkelt falatkákat lekenem vele, tetejére teszek egy csipet reszelt sajtot és a forró sütőben 12-15 perc alatt pirosra sütöm.

16 megjegyzés:

Újságíró Világvégén írta...

A Tescoban már két hete láttam - elvileg nálatok is kellene, hogy legyen. Idén nálunk saját termett...hát, biztos minden receptet végigpróbálunk majd, mert nagyon kellemes az íze.

Limara írta...

Most voltam a Tescoban, itt nincs...
Én is ültettem, de ugye Berta gondoskodott róla....:)

Jesus írta...

Ezt hétvégén meg is csinálom. Ember megkapta az ukázt, lehet venni a piacon medvehagymát, hozzon vagy két csokorral. A krémsajt helyett jó a kicsöpögtetett tejföl?

Limara írta...

Igen, nagyon jó! :))

Névtelen írta...

Szia Limara!

a BL80-as lisztett mivel lehet helyetesiteni ???

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Nagyon nagy rajongója lettem az oldaladnak, miután kezdem azt érezni, hogy a konyhában a kelt tészták területén érzek különösebb vonzalmat és tehetséget (szerintem ez az ősök vére). Abban, hogy ezt még tökéletesebbre vigyem, ez az oldal, a tehetséged segít. Kipróbáltam a kenyérsütést receptjeid alapján és valami fantörpikus lett, még magamon is meglepődtem, hogy elsőre ilyen klassz lett. Viszont azért van még hova fejlődnöm:), így ki szeretném kérni a véleményed: miért van az, hogy a zsírpapír hozzáragadt a kenyerem aljához :( anyu szerint sütőpapírral próbáljam legközelebb. Mi a különbség a sütőpapír és zsírpapír között? Köszönettel: Anikó

Limara írta...

Kedves Névtelen! Finomliszt+ sikér, vagy finomliszt+ rétesliszt keverékével:)

Limara írta...

Kedves Anikó! Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszenek a receptek! Igen, a zsírpapírt felejtsd el, az mex. arra volt jó, hogy belecsomagoljuk az uzsonnát, sütésre nem alkalmas. Sütőpapírt vegyél, de abból is a szilikon bevonatút (mint pl. Lidl márka), ami azon felül, hogy tutira nem ragad, még ráadásul többször is felhasználható. :)

Névtelen írta...

Kedves Limara!
A segítségedet szeretném kérni. Többszöri alkalommal sütöttem meg a jól bevált kenyeredet, a zsömléket és a pizzatésztát is.
Alapvetően sikerült minden, csak egy bajom van mindig. A tészta kicsit szürkés lesz, nem pedig hófehér. Egyetlen dologban térek el a receptjeidtől, rengeteg sajtból megmaradt édes savóm van, azzal sütök mindig. Okozhatja ez a színeltérést? Válaszodat nagyon várom, köszönettel: szamonika

Andi -Xsara- írta...

Kedves Limara!

Ma megcsináltam a "falatkáidat" isteni finom lett.
Ja és egy "jól bevált kenyeret" is sütöttem, végre gyönyörű lett, eddig mindig kissé lapos lett.
Köszönöm szépen "pék istennő"!!!
Xsara

Limara írta...

Kedves Szamonika! A szürke tészta a túlkelesztés tünete is lehet, de próbálj meg lisztet váltani és egy másikkal próbát tenni, mert sajnos vannak lisztek amik minden igyekezet ellenére elszürkülnek...

Limara írta...

Xsara! Nagyon örülök, köszönöm szépen!! :)))

szepek írta...

Most készítem, nagyon tetszik a recept. Én tettem a tésztába egy tk. cukrot, nem tudom, hogy szándékosan maradt-e ki a receptből.
Szép napot !

Jámborné Budai Mónika írta...

Kipróbáltam és nagyon nagyon finom lett!
Köszönöm a receptet!

Névtelen írta...

Kedves Limara, ismét egy isteni vacsora a családnak a te recepted alapján! Köszönöm! Köszönjük! Elkészült a medvehagymás, melette pizzás és fokhagymástejfölössonkás változat is, hogy mindenki kedvében járjak :)Továbbra is töltögesd a finomságokat, mi meg majd jól megsütjük!!!!A.

Orsi írta...

Megsütöttem, és nagyon finom! Igaz, a sima hajtoványt már készítettem korábban is párszor, de ez is ízlett!
Orsi