2012. június 9., szombat

Turbó csokis kifli

















Ilyen extra gyorsasággal sem készítettem még kelttésztát. Pár napja hazajött a kisebbem, leültünk ebédelni, beszélgettünk, közben oda löki, hogy neki fél háromra vissza kell mennie a suliba, onnan már megy is az edzésre és jó lenne valamit vinni uzsonna gyanánt. Mindezt negyed kettőkor...
A kenyér még kelt, szendvics ugrott, egyébként sem vágyott rá. Igen, tudom, hogy az lett volna a logikus, hogy adok neki pénzt és útközben vesz magának valamit, de nem, én félbehagytam az ebédet és gyorsan a gépbe pakoltam egy adag tészta hozzávalóit. Míg dagasztott a drága, az ebéd is megvolt és közben a tölteléket is kitaláltam.
A gépet a szokásos húsz perc helyett csak tizenöt percig hagytam dolgozni, majd kikapcsoltam és 15 percig hagytam kelni. A tészta langyos volt, így ennyi idő alatt már látványosan megemelkedett a több élesztőnek és a langyos hozzávalóknak köszönhetően.

Hozzávalók:
  • 600 g finomliszt
  • 1 tk. só
  • 70 g cukor
  • 1 nagy tojás
  • kb. 3 dl langyos tej
  • 7 dkg olv. vaj
  • 3,5 dkg élesztő
Az összes hozzávalót a gép üstjébe mértem és 15 perc alatt a szokásosnál kissé lágyabb tésztát dagasztottam. A kikapcsolt gépben hagytam  tizenöt percig kelni.
Míg kelt elkészítettem a csokis tölteléket:

  • 120 g étcsokoládé
  •  2 ek. kakaópor (lehet akár cukrozott is)
  • 70 g cukor
  • 1 ek. kandírozott narancs
  • 1/3 tonkabab lereszelve (elhagyható)
  • 2-3 ek. narancslekvár
Lekenéshez: 1 tojás.

Késes aprítóba mértem a lekvár kivételével a hozzávalókat és finomra őröltem.  Végül annyi lekvárt adtam hozzá, amivel kenhető masszát kaptam.

A közben kissé megkelt tésztát lisztezett felületre borítottam és négy egyforma darabba vágtam. Az egyik tésztát vékony, kör alakú lappá nyújtottam és megkentem a csokis töltelékkel és beborítottam egy másik vékonyra nyújtott tésztalappal.







Egy pizzavágóval tizenhat cikkre vágtam. Az így kapott háromszögeket feltekertem és sütőpapíros tepsire fektettem.


A kimaradt két lapból is elkészítettem ugyanezt.
A kifliket egy felvert tojással lekentem.
Az első tepsit hideg sütőben kezdtem sütni, a hőfokot 200 fokra állítva, a másikat addig a sütő tetejére tettem.
Az elsőnek 25-28 perc, a másodiknak kb. 15 perc kellett.

Összesen volt tehát 15 perc dagasztás, 15 perc kelesztés, 10 perc formázás, 30 perc sütés. 1óra -1óra 10 perc alatt megvolt az első adag, gyorsan papír zacskóba dobáltam a kifliket és indulhatott is a gyermekem.

43 megjegyzés:

Kriza írta...

ezt még olvasni is gyors volt, hát még megcsinálni! :-) viszont tuti kipróbálom, jól hangzik nagyon!

Édeskonyha írta...

Limara a szuperanyuka! Nem semmi :) Muszáj lesz kirpóbálnom ezt az express-kész kiflit.

Zenzen írta...

Nagyon finomnak néz ki! Szerintem fogok ilyet csinálni :)

Blogkonyha írta...

Ezt nekem is feltétlen ki kell majd próbálnom! Csodásak!

Gabriella írta...

Nagyon jól hangzik a gyors elkészítés, remek recept, és nagyon jól néz ki! :)

Farci írta...

Ők is szépségesek! :)))

Limara írta...

Köszönöm szépen! :) A facebook-ra már érkeznek is a képek! :))

Márti írta...

Hát, bámulatos!

Kála írta...

Köszönöm a receptet, nagyon finom lett (nálam szilvalekváros-kakaós töltelékkel készült :-)!

gionetta írta...

Nálunk ez tuti dupla idő lett volna. Nagyfiú 6szor leállított volna, nincs dagasztó gépem, kézzel dagasztok, stb. Nagyon szuper vagy

ilolina írta...

Marcsikám ismét remekeltél! Olyan kár,hogy "messze" lakunk egymástól,mert ugrottam volna kóstolni :)puszi

Unknown írta...

Limara!
A segítő válaszodat szeretném kérni:
hasonló technikával készítettem tegnap paprikás kifliket (tészta, zsír, cukor, őrölt paprika..tudod..), de 10-ből 8 megrepedt,és emiatt eldeformálódott, pedig nyersen szuper csinosan mutattak a tepsin.
Mi lehetett a baj?
Köszönöm! Kata

Limara írta...

Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszik a kifli! :)

Limara írta...

Kata! A keletlenség miatt repedtek meg. A hirtelen hő miatt gyorsan keltek, de a sikérszálak nem bírták az iramot, ezért szétszakadtak... Sajnos a kiflit muszáj keleszteni!

Erika írta...

Köszönöm szépen a csodás receptet, kipróbáltam és nagyon finomak lettek a kiflik!!:))Üdv. Erika

Elena írta...

Fantasztikus....!!! :))

Katina írta...

Mit neked expressz élesztő. Eddig is nagy hülyeségnek tartottam, mostmeg aztán végképp. Köszönjük a tippet, jó tudni, hogy ez így is megy:)

kamrapolc írta...

Ez volt nálunk tegnap az uzsi, csak sima vajas-kakaós töltelékkel, alig bírtuk abbahagyni! Köszönöm Limara! :)

mbal írta...

Én ma hajnalban sütöttem meg. Nagyon finomak :) Köszi a receptet!

Chef Viki írta...

Oh szűzanyám... Ezt mintha nekem találták volna ki :-DDD

- írta...

Isteni finom! Én egy vaníliás-almás-barackos lekvárral kevertem össze a csokit! Az a baj, hogy olyan guszta fotók és receptek kerülnek fel, hogy muszáj mindig elkészíteni... :)

Unknown írta...

kedves Limara!

köszönöm a választ!
jól elszontyolodtam :(
az alaptésztát kelesztettem, viszont hajtogatás után a kiflit valóban nem ...
És ez a bajom állandóan a kelt tésztával: nincs türelmem! ha már kívánom, azonnal akarom! :)

Tündi írta...

É holnap készülök erre, lekenem a héten készített "sütésálló dzsemfixes" eperlakvárral!

Mangu írta...

Szia Limara!
A békebeli kakaós csigád után ezt is megcsináltam, tegnap. Mégpedig gyümölcscukorral (inzulinrezisztencia...). Jelentem, sikerült, szépek lettek a kiflik és finomak is!
Cukorhelyettesítőkkel elég faramuci a sütés, de a fruktóz bevált (kb negyed- vagy egyharmadnyi mennyiséggel, mint a rendes cukorból). Bár a cukor (sajnos) sokszor a süti állaga miatt is fontos (lenne, ha ehetném :-))

Ja, és a kakaós csigádat frissen és lefagyasztott tésztádból is csináltam. A friss magasan verte a többit :-) Azt tapasztaltam, hogy a fagyasztott tésztát napos ablakban felengedve, nyújtásnál alaposan alálisztezve egész élvezhető lett :-)

Mangu írta...

Limara, elárulod a titkot, hogyan tudsz ilyen gyönyörű körlapot nyújtani? Ahogy nekem sikerül, az bizony sok kívánnivalót hagy maga után... :-(

Tündi írta...

Nos, az eperlekvár túl hígnak bizonyult, nem volt ötletem mivel sűrítsem (esetleg neked Limara van?). Így maradta a cukorral és dióval elkevert baracklekvár tölteléknek! Nagyon finom lett, a tészta is nagyon puha:-)

Tűzpadka írta...

Ez aztán nem semmi! Nem csak ügyes, hanem nagyon gyors is vagy!

Julika írta...

Pénteken én is megsütöttem. Gyümölcscukorral készítettem én is, mint minden süteményt. Az egyik felét baracklekvárral kentem meg és úgy szórtam meg kakaóval, a másikat pedig csak vajjal kentem és úgy szórtam rá kakaót. Mindkettő finom lett és nem utolsósorban hamar elkészült :)

kolozsgabi írta...

Szia LImara!
Jelentem kész van, meg is nézheted, kitettem.

Névtelen írta...

Kedves Limara! Tegnap este megsütöttem a turbó csokis kiflidet, nagyon finom lett, tésztaimádó párom teljesen elájult tőle :). Első 'Limarás' tésztám a lepénykenyér volt, annak sikerén felbuzdulva jött a medvehagymás pogácsád, a kelt kakaóscsigád, a túrós batyud, a hajtovány és most a kifli, egyik sem okozott csalódást pedig egy 35 éves,nehezen szabályozható gáztűzhelyem van, amelynek a sütőjébe tetőcserepeket kellett tennem, hogy a hőeloszlást kicsit javítsam...Köszönöm én is a csodás recepteket, Tőled bátran megsütök bármit, nem kell félnem, hogy rosszul sikerülne!
Barbi

Limara írta...

Köszönöm szépen, nagyon-nagyon boldoggá tettél! :))

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Ezt a kiflit is lehet éjszakai kelesztéssel másnap sütni? Akkor viszont hideg hozzávalók, és az első kelés is hűtőben legyen, ugye?
Másik kérdésem, hogy az egyszerű tejfölös kifliddel már másodjára jártam úgy, hogy formázás utáni kelés alatt szétrepedtek, elszakadtak. A kalácsokkal is így szoktam járni. Mi lehet a baj? Finomnak finomak, de jó lenne, ha szépek is lennének :)
Köszönöm!
Szép napot:
Ancsi

Unknown írta...

Szia! Nagyon szeretem a receptjeidet, főleg a péksüteményeket próbálgatom. A kérdésem az lenne, hogy mitől függ, hogy egy kelt tészta eltehető-e egy éjszakára a hűtőbe, mit kell ez esetben másképp csinálni.
És ugyanez a fagyasztásnál hogy van?
Köszönöm, ha válaszolsz.
Kriszta

Eszter II írta...

Megcsináltam, remek lett: finom és szép is, köszi a receptet!

Limara írta...

Krisztina! Tulajdonképpen bármelyik péksütemény éjszakáztatható, de abban az esetben hideg hozzávalókkal kell dolgozni, formázás után pedig rögtön hűteni, valamint az élesztőt kissé visszavenni...
fagyasztásra ugyanez vonatkozik!

Eszter! Én köszönöm! :)

Eszter II írta...

Ez a recept annyira csúcs, hogy muszáj még egyszer áradoznom róla. Azóta is gyakran készítem, mindig tökéletesen sikerül, és nálunk a legeslegnagyobb családi kedvenc reggeli. Ha kérdezem, hogy milyen péksütit készítsek, a válasz már mindig ez: Hát turbó csokisat...! :)

Limara írta...

Szuper! :) :) :)

Unknown írta...

Ezt a receptet, már nagyon sokszor megcsináltam, és mindig nagy sikere volt! Hálásan köszönöm
Katacafe

Limara írta...

:)) én köszönöm! :)

Noémi írta...

Kipróbáltam, isteni.

Anikó írta...

Megsütöttem, isteni! Kelt tészta még sosem sikerült ilyen jól, mint ez. És el mertem hagyni a gépi dagasztást, kézzel is csodás lett a tészta. Köszönöm szépen! :)

Hortenzia írta...

Kedves Limara!
Most sült ki a csokis kifli második adagja. Nagyon-nagyon finom és az elkészítése nem is volt fárasztó, a külleme pedig fantsztikus. Nagyon köszönöm a receptet!
További sok sikert kívánok!

Unknown írta...

A mai nap én is elkészítettem, de tojás allergia miatt natúr joghurtot tettem bele, és így is remek lett!
Valamint az egyik tepsi tekercs tölteléket eper lekvárral dúsítottam, a másik tepsi tekercset simára hagytam, annyi, hogy olvasztott vajjal megkentem.
Mikor meg sültek még melegen tejjel megkentem őket és jelentem mennyei lett!
Köszönöm a receptet!
Ajánlom mindenkinek��