2012. október 14., vasárnap

Mustban pácolt kacsacomb


Első számú kedvenc lett. Ez valami eszméletlenül jó!
Általában nem szoktam pácolni a kacsacombot, egyszerűen beleteszem egy vaslábosba, dobok mellé hagymát, fokhagymát, fűszereket, öntök rá sört és lassú tűzön puhára párolom, sütöm. Így is mennyei.
Most viszont volt itthon rengeteg szőlő, három-négy féle volt vegyesen. Közte  fehér és lila szemű egyaránt. Kiválogattam a már nem túl szépeket és gyümölcscentrifugán kifacsartam a levét. Jó fél liter, hat deci lett.
Négy kacsacombot és hat, jókora kacsa szárnytövet megmostam, megtisztítottam, szárazra töröltem. Beletettem őket egy jókora cseréptálba, két szép lilahagymát cikkekre vágtam, és 6 gerezd fokhagymával közé raktam.Szórtam rá szemes borsot, majd a gyönyörű lila mustot ráöntöttem. Egy napra hűtőbe tettem.
Másnap a húst kiszedtem, besóztam, bedörzsöltem majoranával és egy vaslábosba sorakoztattam őket. Pucoltam friss lila-, és fokhagymát, azokat is közé raktam. A pácléből annyit öntöttem alá, hogy a hús feléig érjen, az edényt lefedtem. Betoltam a 200 fokos sütőbe, jó félóráig ilyen magas hőfokon, majd további két-két és fél óráig 150 fokon sütöttem. Végül levettem az edény tetejét és lepirítottam.
A visszamaradt levet leszűrtem, a hagyma egy részét átpasszíroztam és beforraltam. Aki szereti a végén adhat hozzá egy kanál tejszínt is.
Köret az elmaradhatatlan lilakáposzta volt. Ehhez egy kis fej káposztát elnegyedeltem, vékonyra szeltem. Egy lila sonkahagymát is vékonyan felkarikáztam, egy birsalmát is vékony szeletekre daraboltam. Ha nincs birs, jó az alma is. Az egészet egy lábosba tettem, csorgattam rá két-három evőkanál mézet, szórtam rá sót, borsot és kakukkfüvet. Öntöttem alá egy pohár száraz vörösbort, majd fedő alatt, időnként átforgatva puhára pároltam. Végül kevés ecettel is meglocsoltam.
A gyerekek kedvence pedig a krumplifánk. Ehhez héjában megfőztem 4 közepes méretű krumplit. Kihűtöttem, megpucoltam és alaposan összetörtem. Dagasztógép táljába tettem, öntöttem hozzá kb. ugyanannyi lisztet, két tojás sárgáját, két evőkanál tejfölt, egy teáskanál sót és kevés tejet. Végül a tetejére morzsoltam 3 dkg élesztőt. Elindítottam a gépet és egy könnyű, fánktésztához hasonló tésztát dagasztottam. Alaposan beliszteztem a deszkát és a kissé ragadós tésztát kiöntöttem rá. Ujjnyi vastagra lapogattam a kezemmel és kb. 5 cm-es fánkszaggatóval kiszaggattam. Letakartam egy ruhával és hagytam kelni 30 percig. Ezalatt egy nagyobb lábosban 3-4 ujjnyi vastagon olajat melegítettem. A megkelt tésztákból egyszerre nem túl sokat, nekem öt darab fért el lazán egymás mellett, a forró olajba tettem és mindkét oldalát pirosra  sütöttem. Az olaj közepesen forró legyen. Ha van elég helyük a fánkok maguktól megfordulnak amint kész az egyik oldaluk.
Ünnepi étek!

2 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nálunk is nagy kedvenc. Narancslével is jó ízt kap, az utóbb úgy sütöttem. A fánkot máris mentettem, nagyon jó köret a sült mellé! Legközelebb kipróbálom! :o)

Erdokóstoló írta...

Mennyeien néz ki!