2013. március 20., szerda

Levendulás-citromos blundelszívek





















Meglátni és megszeretni egy másodperc törtrésze volt ezeket a szíveket. Legszívesebben azonnal indultam volna megsütni őket, de a vajas tészta készítése ugye mégsem két perc. Aztán el is felejtkeztem róla, míg tegnap más projekthez kellett hajtogatott tésztát készítenem. A végéből levágtam egy csíkot és pár darabot elkészítettem belőle. Miután megkóstoltam már azt sajnáltam, hogy nem az egész adagból sütöttem. Nem szoktam áradozni a péksüteményekről, de ez tényleg csodás!
Az eredeti recept az expressz dán vajastésztát írja, én a hagyományos hajtogatottból készítettem el. A tölteléke lemond curd, én  saját levendulás-citromos krémemmel sütöttem, ami a Segítsütis linzerszíveknél nagyon jól bevált.

Az elkészített hajtogatott vajastésztából kb. 2 mm vastag téglalapot nyújtunk. Felvágjuk kb. 8x13 cm-es téglalapokra. Hosszabb oldala mentén feltekerjük:


Úgy fordítjuk, hogy az alja, azaz a tekerés széle felfelé nézzen, majd kettéhajtjuk:


Egy éles késsel hosszában kettévágjuk, csak a legalján hagyunk egyben kb. egy centit (fotó lemaradt, de itt részletes képek vannak), majd szétnyitjuk:


Sütőpapíros tepsin kb. 30 percig pihentetjük őket, majd a közepükre krémet kanalazunk.
Forró, 200 fokos sütőben 12-15 perc alatt pirosra sütjük.

Nekem így bőven tökéletesek voltak, nem csorgattam rá még plusz citrommázat.


















7 megjegyzés:

chriesi írta...

Istenien néznek ki és eszméletlen finomak lehetnek!

Korena írta...

Beautiful! Lavender and lemon sound so good together. Thanks for linking back to my blog :)

Újságíró Világvégén írta...

Megkérdezhetem, hogy egy ilyen adag tésztából hány szívecske jöhet vajon ki? illetőleg, hogy az aszkorbinsav helyettesíthető/elhagyható-e belőle? köszönöm... erősen szemezek vele húsvétra....

barack007 írta...

Kedves Limara!
Most sült ki az első adag, reggelire jön a következő :) ELLENÁLLHATATLANUL finom!!! Nagyon köszönöm a receptet! (Megyek és eszem még egyet…) :)

Aerfen...Muscari... írta...

Kedves Limara!
Születésnapomra szilikonos nyújtólapot szeretnék kérni. Megkérdezhetem, te milyet használsz? A kenyérsütőgépemet (amit a férjem a te ajánlásod alapján vásárolt TÖK egyedül :D), nagyon bevált, imádom.
Köszönöm előre is,
Üdv,

Limara írta...

Nincs semmi márkája szerintem, pár éve vettem Szegeden egy konyhafelszerelési boltban...

Unknown írta...

Kedves Limara!
Ezt a receptet ès otletet is koszonom, Bàlint-napi reggelire megsutottem. Elso pròbàlkozàsom volt az expressz dàn vajastèsztàval, tènyleg egyszeru kèszìteni, konnyu vele dolgozni, finom ès szèpen megno levelesen. (lekvàros, kakaòs, fahèjas ès sima szivek kèszultek)
Koszonettel: Villo