2013. június 23., vasárnap

Meggyes rácsos pite



















Tegnap délután 5 kiló meggyet magoztam ki, a fosztott meggyhez. Egyszerűen nem bírtam ki, hogy ne készítsek rácsos pitét egy részéből. Az egyik kedvenc süteményünk, ami nagyon finom meggybefőttből is, de friss gyümölccsel verhetetlen igazán.
Így aztán lecukroztam a meggyet, és míg arra vártam, hogy levet engedjen összeállítottam a tésztát, ami teljes egészében megegyezik az almás pite tésztájával

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg hideg vaj
  • csipet só
  • 3 ek. cukor
  • 1,5 tk. sütőpor
  • 1 tojás
  • 1 tojás sárgája
  • kevés tejszín (vagy tejföl)
A lisztet elmorzsoljuk a hideg, apró kockára vágott vajjal, majd elkeverjük a sóval és a cukorral, valamint a sütőporral. hozzáadjuk a tojást és a tojás sárgáját. Gyors mozdulattal összeállítjuk a tésztát, ha szükséges kevés tejszínt is adunk hozzá.
Fóliába csomagoljuk és 30 percre hűtőbe tesszük.
Míg hűl, elkészítjük a tölteléket:
  • 1 kg meggy kimagozva
  • 4-5 ek. cukor
  • 1 mk. őrölt fahéj
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 vaníliás pudingpor
A kimagozott meggyet lecukrozzuk és kicsit állni hagyjuk, hogy levet engedjen. Azt leszűrjük, ha nincs 3 dl, akkor vízzel (esetleg vörösborral) kipótoljuk. A levet elkeverjük a pudingporral, majd felfőzzük. 
Amikor besűrűsödött elzárjuk alatta a lángot, belekeverjük a meggyet, a fahéjat és a reszelt citromhéjat.
Télen a befőtt levét használjuk...

Elővesszünk egy kb. 28x38 cm-es tesit. A tészta felét kinyújtjuk és a tepsibe terítjük. meghintjük kevés zsemlemorzsával, majd elterítjük rajta a tölteléket.
A tészta másik felét is kinyújtjuk és derelyevágóval csíkokra vágjuk. Berácsozzuk a meggy tetejét.
lekenjük a tésztakészítés során kimaradt tojásfehérjével, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Kb. 30-35 perc alatt sül szép pirosra.

Ha valaki nem szereti a pudingport, használjon helyette kukoricakeményítőt vagy lisztet, és vanília kivonattal ízesítse....




14 megjegyzés:

Macus írta...

Jaj, én annyira szeretem ezt a pudingos meggyeset!

N.D. írta...

Kedves Limara, mit jelent a "fosztott meggy" ? :)

Unknown írta...

Nagyon-nagyon finom lett, tökéletes recept. Egy pici rum aromát tettem még bele...

Unknown írta...

Nagyon-nagyon finom lett, tökéletes recept. Egy pici rum aromát tettem még bele...

Piroska írta...

Tegnap késő délután megsütöttem. Nagyon finom lett, aminek a jele, hogy ma délután már 3 szelet volt a tálcán amikorra hazaértem a munkából.Úgy látszik meg kell ismételni a sütést. Köszönöm a receptet!

Unknown írta...


Kedves Limara, megcsináltam, annyi változtatással, hogy ribizlit is tettem bele. Nagyon fincsi, kellemesen savanykás süti lett belőle.Köszi a receptet! Ilka

Antal írta...

Én nem variáltam, az utólsó meggyszemeket a férjemmel levadásztattam a fáról (ha már meggyes lepényt akar enni), és a vasárnapi ebéd isteni desszertje lett.
Köszi, Limara!
Kati

Mangu írta...

Limara, engem is érdekelne, mi az a fosztott meggy?

A süti meg olyan ínycsiklandó, hogy muszáj lesz megcsinálni... :-)

Andrea írta...

Ez volt életem legjobb pitéje. Nagy-nagy köszönet érte!

Vargaagi írta...

Szuper a recept, még diabetikusan elkészítve is ( mindössze annyi a módosítás, hogy a liszt harmada teljes kiőrlésű graham liszt, harmada durum fehérliszt és harmada durum tésztaliszt, valamint kristálycukor helyett fruktóz ) !
Engem is érdekelne, hogy milyen az a fosztott meggy ?

hettmandi írta...

Kedves Limara!

Nagyon nagy kedvelője vagyok az oldaladnak, bármilyen kelt tésztát állok neki sütni, itt kezdem. Viszont most kiderült a kislányomról, hogy érzékeny a tejre, egyelőre még az sem kizárt, hogy a tejfehérjére, amit laktózmentes dolgokkal nem lehet kikerülni. Van vmi ötleted, hogy mivel helyettesíthető pl. ebben a receptben a tejszín vagy a tejföl? Ez a süti az egyik kedvence. Van esély kelt tésztát sütni tejtermék nélkül?

válaszodat előre is köszönöm

Andrea

Limara írta...

Kedves Andrea! Sajnálom, mert nem lesz könnyű, az én fiam is tejfehérje (meg glutén) mentes diétán van....
a linzer jellegű tésztáknál mint pl. ez is, nyugodtan használj hideg vizet, a kelttésztáknál is lehet vizet vagy akár kókusztejet is használni. Nézd meg a challah receptjét az tej nélküli kalács, nagyon jó a tésztája!

hettmandi írta...

Köszönöm szépen a választ. Végülis a pitét magamtól is megcsináltam vízzel és nagyon finom lett úgy is, tegnap meg elkészítettem a challah kalácsot (a krumplis-jénais változatot), és mindenkinek ízlett :) Nagyon nehéz lehet a tej mellé még gluténmentesen is sütni főzni úgy, hogy egy gyereknek is elég változatos és finom legyen, nem lehet könnyű senkinek...

Andi írta...

Szia!
Ez olyan süti, ami másnap is ugyan olyan jó, ugye? Nem lesz száraz, meg ilyesmi...
Köszi